کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس حوزه علمیه کرمان:

قیام عاشورا زمینه ساز ظهور منجی در عالم بشریت است

23 مرداد 1401 ساعت 10:11

رقیه زنگی آبادی زاده گفت: انقلاب اسلامی ایران با تاسی از قیام کربلا در برابر ظلم ایستاد و باید با تاسی از همین قیام برای بیعت با حضرت مهدی(عج) نیز آماده شویم چرا که قیام عاشورا زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است.


 رقیه زنگی آبادی زاده کارشناس حوزه علمیه استان کرمان در گفتگو با راه آرمان  پیرامون واقعه عاشورا بیان کرد: روایت کربلا دو بخش اصلی را در خود جای داده است، اول حوادث مربوط به جبهه حق، رشادت ها، جانفشانی ها و از خودگذشتگی های شخصیت هایی همچون حضرت ابوالفضل العباس(س)و علی اکبر و امام حسین علیه السلام که سراسر درس آزادگی، ایثار، عزت و جوانمردی است و دوم جبهه باطل که تصویری از شقاوت ها و بی رحمی های گمراهان و ظالمان آن زمانه را نمایش می دهد.


وی افزود: امام حسین علیه السلام نقطه اتصال دو واژه آزادگی و مظلومیت را که فاصله زیادی از هم داشتند رقم زد و مظلومیت خود نشان داد.

زنگی آبادی زاده شور و شعور حسینی را در راضی بودن به رضایت پروردگار و دل کندن و گذرکردن دانست و ادامه داد: رفتار و کردار اباعبدالله الحسین(ع) که در لحظه به  لحظه واقعه عظیم عاشورا مشهود و قابل درک بود که سراسر درس بندگی و اخلاص است.

وی افزود: عاشورا، یادآور مظلومیت امام حسین است و باید بدانیم اشک بدون عمل، به اندازه ی نیمه ی گندم نمی ارزد چرا که قاتلین پسر پیامبر، خاندان بنی هاشم و اصحاب شان، همان کسانی بودند و با سوز دل و اشک چشم، نامه ی بیعت برای ابا عبدالله الحسین فرستادند‌. 

کارشناس حوزه علمیه بیان کرد: این وقایع را که یک طرف بگذاریم، صبر و شهامت حضرت زینب آنقدر سنگین است که خود یک کفه ی ترازو می خواهد و روشن است این بانو از سایر اهل بیت جرات، فصاحت و بلاغت بیشتری داشته است.

زنگی آبادی زاده گفت: شهید مطهری درباره شکوه شخصیت جضرت زینب گفت، در این واقعه ی عظیم، ‌‌در حماسی عاشورا، آن‌‌‌ کس که بیشتر از همه درس بردباری را آموخت و بیشتر از همه این پرتو حسینی بر روح مقدس او تابید، خواهر بزرگوارشان حضرت  زینب‌ سلام‌ الله‌ علیها بود.

کارشناس حوزه علمیه بیان کرد:  اسلامِ راستین در زینب(س) مجسم است. زینب(س) را در دار الاماره در مقابل یزید، در جنگ نمونه ی بارز یک زن مومن و مسلمان است که  اقتداری این بانوی بزرگوار در برابر آن همه رنج و عذاب و فراق که از خود نشان داد، پیام عاشورا را آنچنان نشر داد که پس از هزار و چهارصد سال، هنوز صدایش در گوش عالم می پیچد.

زنگی آبادی زاده افزود: امام حسین(ع)،  اصحاب اولاد و خانواده اش مظلوم بودند اما مظلوم مقتدر، مظلومیتی در عین آزادگی خون ابا عبدالله الحسین مظلومیت، آزادگی و اقتدار را که از هم فرسنگ‌ها فاصله داشتند به یکدیگر ملحق کرد.

وی تاکید کرد: اصلا آزادگی بجز برای حسین(ع)، معنا ندارد، در عجبم از مردمی که خود، زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند اما برای حسینی که آزادانه زندگی کرد، گریه می کنند.


کارشناس حوزه علمیه تاکید کرد: محرم و عاشورا، درس شور و شعور اند،  درس ایستادگی و آزادگی، درس دفاع از حق و حقانیت، در کربلا کسانی ماندگار شدند که با حسین(ع) رفتند، ماندنی شدند و الباقی در سیاه ترین گوشه ی تاریخ ماندند‌ حسین(ع) با خونی که از اصغرش به آسمان امانت داد بر همه حجت را تمام کرد.

زنگی ابادی زاده تصریح کرد: اولین مسئله، مسئله ی امامت و حکومت معصوم  و عاشوراست،  تصویرگر ‏آنانی ست که پیمان خود با امام غدیر شکستند و امام عاشورا را به خاک و خون کشیدند.

وی بیان کرد: مسئله ی بعد، امر به معروف حضرت بود که کوفیان مدعی، پنبه در گوش کردند و نوه ی رسول خدا، سومین نور امامت را سر بریدند و غارتش کردند، زنان و دختران همراهش را به اسارت بردند و حتی از کهنه پیراهن یادگار مادر او نیز نگذشتند.

زنگی ابادی زاده تصریح کرد: از عاشورا هرچه بگوییم تمام نمی شود و به گفته شهید سید مرتضی آوینی، اگر واقعیت را بخواهید، روز عاشورا هنوز به شب نرسیده است و این یعنی که در این زمانه تنها سردادن شعار 《ما اهل کوفه نیستیم》 کفایت نمی کند و امام مهدی(عج) در پس پرده غیبت منتظر ماست که لشکری  از جنس زهیر، حبیب، مسلم و هانی شویم و زمینه ساز حکومت ولی امر مسلمین باشیم. 


انتهای پیام/ رسول


کد مطلب: 128753

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/128753/قیام-عاشورا-زمینه-ساز-ظهور-منجی-عالم-بشریت

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir