کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده تام الاختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

دولت مردمی آیت الله رئیسی هم‌طراز ایران قوی است

20 مرداد 1401 ساعت 18:23

اصغر امیرنیا گفت: حمایت از قشر فرهنگی و هنری جامعه از اهداف و سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


اصغر امیرنیا نماینده تام الاختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: همه‌ی سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی مکلّف به اجرای دقیق جهاد تبیین طبق فرمایشات مقام معظّم رهبری مدظله العالی نسبت به اجرایی شدن این فریضه دارند.

نماینده تام الاختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون پیرامون مقوله مهم جهاد تبیین با امکاناتی اعم از نیروی انسانی و فضای فرهنگی مناسبی که دارد در جهت تحقق فرمایشات مقام معظّم رهبری مدظله العالی قدم جدّی و اثرگذاری را بر داشته است.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین قاعدتاً در همه زمینه‌ها می‌تواند ورود پیدا کند و اعم از تبیین و تشریح اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین تبیین سیاست‌های کلی ریاست محترم جمهوری که براساس شعار مردمی، ایران قوی و فساد ستیزی وارد عرصه شده است.


مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: سیاست‌هایی که برای اجرایی شدن در حوزه فرهنگ و هنر در نظر گرفته می‌شود باید برای مردم جا بیفتد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مولفان در زمینه چاپ کتاب حمایت می‌کند

وی ابراز کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه حمایت از چاپ کتاب و مؤلفین برای تبیین شاخص‌هایی که وجود دارد حرکت خواهد کرد و با توجه به اینکه عرصه فرهنگ دیربازده است در حال حاضر برنامه‌ها را به عنوان بذر پخش خواهیم کرد که ان‌شاءالله اثرات خود را بر جامعه بگذارد و به ثمردهی برسد.

نماینده تام الاختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: با توجه به تأثیرگذاری جدی بخش فرهنگ در جامعه تمام معاونین از جمله وزیر خود را مکلّف بر انجام فعالیت‌های فرهنگی ماندگار می دانند و در آینده نزدیک نتایج را شاهد خواهیم بود.

وی ابراز کرد: یک سری جشنواره و پویش‌هایی برگزار شده است که ذهنیت آحاد مختلف مردم را به فرمایشات مقام معظّم رهبری مدظله العالی به عنوان ترویج مکتب حاج قاسم  در جامعه شکل دهد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابعاد زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی فعالیت می‌کند

امیرنیا بیان کرد: سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در دینداری، جهاد، مبارزه با دشمن، اخلاص و محبت و علاقه‌ای که به آحاد جامعه داشت در همه ابعاد زندگی حاج قاسم قابلیت فعالیت وجود دارد.

نماینده تام الاختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: بزرگترین تشییع جنازه‌ای که از سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت در کل جهان و در ابعاد گسترده آن از عراق تا ایران بیانگر دلدادگی مردم به دین مبین اسلام و ولایت‌پذیری حاج قاسم بود.

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: وقتی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود موجب تشویق دیگران به حقانیت بیشتر خواهد شد.

از ابزارها باید در جهت شناخت دشمن استفاده کرد

وی گفت: همانطور که در سپاه امام حسین (ع) مطرح است که از جمع قلیل خود در مقابل جمع کثیر دیگران نهراسید و این مقوله را می‌توان از حالت فیزیکال بیرون آورد و در حال حاضر که در جنگ نرم قرار داریم از ابزارها باید در جهت شناخت دشمن استفاده کرد.

امیرنیا تصریح کرد: امسال با استمرار و قوّت بیشتری و با همکاری بنیاد و مکتب حاج قاسم کارهای فرهنگی بیشتری در جهت ترویج مکتب سردار دلها صورت خواهد گرفت.

نماینده تام الاختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ماهیّت و وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر است که یک بخش آنها رسانه‌های مکتوب و مجازی است که براساس سیاست‌های کلان چشم‌اندازهای ۱۴۰۴ و برنامه ۵ ساله در این جهت فعالیت مطلوبی صورت گرفته است.

وی گفت: نقش رسانه بر جامعه تأثیرگذار است و با حمایت از این قشر فرهنگی و هنری به اهداف و سیاست‌های فرهنگی نظام دست پیدا خواهیم کرد.

نماینده تام الاختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه محتوای فاخر کار و فعالیت می‌کند و زیرساخت‌های آن مربوط به وزارت ارتباطات است که باید کارهای خاص خود را انجام دهد و اگر این امکانات فراهم شود در زمینه محتوا، هدایت و حمایت از پیام رسان‌های داخلی کارهای خوب و شایسته‌ای انجام خواهد شد.

رسانه‌ها دستاوردها و حقانیت دولت را انتشار دهند

وی مطرح کرد: از ابزار رسانه می‌توانیم به نفع ارائه دستاوردها و حقانیت خود در کشورهای مختلف با زبان‌های مختلف استفاده کنیم تا کارها و فعالیت‌های ارزشمندی را به جامعه انتشار دهیم که منشاء خیر و اثر باشد.

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ شکل گرفته است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرمایشات مقام معظّم رهبری مدظله العالی را تبیین می کند.

امیرنیا گفت: سبک زندگی ایرانی و اسلامی بر پایه قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) شکل گرفته است و با تأسی از آن می‌توان نحوه و چگونگی زندگی درست انجام دادن را که خداوند تبارک و تعالی در قرآن به آن اشاره کرده است را بیاموزیم.

نماینده تام الاختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: همان طوری که مقام معظّم رهبری مدظله العالی در هنگام نگارش برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ مطرح فرمودند باید در منطقه از نظر علمی، صنعتی، نظامی سیاسی با توجه به فرهنگ و تمدن دیرینه‌ای که دارا می‌باشیم به عنوان الگو در جامعه در مقابل استکبار ایستادگی کرد و به توان و ظرفیت داخل توجه و تکیه کرد.

وی تصریح کرد: ما باید به مرز خودباوری دست پیدا کنیم و روی پای خود کامل بایستیم و همان طوری که در حال حاضر توانسته‌ایم در همه عرصه‌ها حرف اول را بزنیم و باید در کنار یکدیگر هم‌افزایی و اتحاد بیشتر خود را حفظ کنیم تا بتوانیم برای جامعه اسلامی و کشورهای منطقه که چشم امید آنها به ما است توانمندی خود را نشان دهیم.

امیرنیا در ادامه گفت: یکی از کارهای پسندیده دولت اتمام پروژهایی است که بالای ۵۰ درصد هستند و چندین سال مردم به نوعی از کنار آن عبور کرده‌اند و نتوانستند از آن بهره ببرند؛ دولت تمام همّت خود را بر آن گذاشته است که آنها را به اتمام برساند.

دولت مردمی به آن چه می‌گوید عمل می‌کند

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف باعث می‌شود که از نزدیک با مسائل و مشکلات و درخواست‌های مردم آن دیار و براساس ظرفیت‌هایی که دارند آشنا شوند و در برنامه‌ریزی‌های آینده از آن استفاده کنند.

اصغر امیرنیا گفت: دولت مردمی دولت شعار نیست و بلکه دولت عمل است و می‌تواند براساس آن چه که گفته است عمل کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 128762

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/128762/دولت-مردمی-آیت-الله-رئیسی-هم-طراز-ایران-قوی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir