تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
۰
plusresetminus
مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه راور:

مکتب عاشورا صرفا مکتب مسلمانان نیست

حجت‌الاسلام محسن محمودی گفت: مکتب عاشورا صرفا مکتب مسلمانان نیست.
مکتب عاشورا صرفا مکتب مسلمانان نیست
به گزارش "راه آرمان"؛ حجت‌الاسلام محسن محمودی مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه راور در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون مکتب عاشورا گفت: مکتب عاشورا نه تنها توانسته برای ما الگو باشد بلکه برای سایر ادیان، شخصیت های جهان و برای دیگر دانشمندان نیز الگو بوده است و تمام کسانی که دم از مبارزه با ظلم زدند الگویشان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

وی بیان کرد: همانطور که مکتب انقلاب ما برگرفته از نهضت عاشورا هست دیگر مکتب های پروز شده در مقابل ظلم نیز این نکته را مد نظر خود قرار داده اند.

حجت الاسلام محمودی گفت: اگر بخواهیم امام حسین علیه السلام را بدون عاشورا  ترسیم کنیم زندگی پر از روشنایی و موفقیت را می‌توانیم برایش ترسیم کنیم و می تواند الگوی خوبی برایمان باشد اما قله زندگی امام حسین علیه السلام بحث عاشوراست. 

وی افزود: این عاشورا توانست عاملی باشد تا تمام ظالمان و تمام کسانی که قرار بود در مقابل ظالمان قد علم کنند الگو و سرمشقشان را ابا عبدالله الحسین علیه السلام و نهضت عاشورا قرار دهند.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه راور گفت: مهاتما گاندی می‌گوید اگر هندوستان بخواهد پیروز شود باید از مکتب عاشورا پیروی کند او می گوید که تمام حوادث کربلا و تمام اتفاقات کربلا را خواندم و کاملا آن را درک کردم و به این فهم رسیدم که اگر هندوستان بخواهد پیروز شود باید الگویش حضرت اباعبدالله الحسین باشد.

وی بیان کرد: خدا این توفیق را به همه ما بدهد تا این درک را داشته باشیم و این نهضت را خوب درک کنیم که امام حسین علیه السلام برای چه شهید شد و هدفش از این قیام چه بود.

حجت الاسلام محسن محمودی گفت: مکتب عاشورا مکتبی نیست که صرف شیعه و مسلمانان باشد بلکه دیگر ادیان نیز از مسیحی و غیر مسیحی الگو گرفتند و موفقیتشان را مرهون این مکتب می دانند.

انتهای پیام/راور https://armanekerman.ir/vdcfmcdyvw6d0ca.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما