تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۲
۰
plusresetminus
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مطرح کرد؛

اصلاح الگوی کشت با اجرای طرح کشاورزی قراردادی

احمد احمدپور گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جنوب استان کرمان در بخش کشاورزی بسیار گسترده و عظیم است.
اصلاح الگوی کشت با اجرای طرح کشاورزی قراردادی
احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت؛ گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جنوب استان کرمان در بخش کشاورزی بسیار گسترده و عظیم است و این به عنوان فرصتی مناسب برای کشاورزان و بهره‌برداران جهت ارائه محصولات کشاورزی مرغوب و با کیفیت در بازار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: فعالیّت کشاورزان، بهره‌برداران و فعالین عرصه کشاورزی در همه فصول سال نشان از تخصص و امیدواری مردم به زندگی است.

وی عنوان کرد: مصوبات بازدید ریاست محترم جمهور از جنوب کرمان در حال انجام و پیگیری است تا مشکلات کشاورزان و مردم نیز حل شود.

احمدپور ابراز کرد: با توجه به سفر رئیس جمهور محترم به منطقه جنوب کرمان و نگاه ویژه ایشان به این منطقه همچنین بازدید از روستاهای جنوب کرمان و بررسی خسارت سیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: بحث انتقال آب، رفع خسارت به موتور پمپ‌ها و زمین‌های کشاورزی همچنین پروژه کانال خرم و امهال وام‌های کشاورزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان است.

احمد پور اظهار کرد: جنوب کرمان با پتانسیل‌های بالقوه زیاد خود می‌تواند میزبان جشنواره‌های حنا و کنجد باشد که توانایی و معرف خوبی برای نشان دادن ظرفیت‌های این منطقه و جذب سرمایه‌گذار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطر نشان کرد: آبیاری تحت فشار که در این شهرستان انجام شده است از ۱۸ استان کشور بیشتر بوده و این نشان از وسعت این شهرستان دارد.

وی عنوان کرد: در فرآیند آبیاری تحت فشار بایستی نگهداری و بروزرسانی از این طرح توسط کشاورزان اهمیت داده شود چون با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی‌های اخیر با کم آبی مواجه هستیم.

احمدپور تأکید کرد: کشاورزان جیرفت در کشت قراردادی گندم و اصلاح الگوی کشت که براساس تولید محصول نسبت به نیاز آبی و همچنین ارزش ریالی رابطه‌ای مستقیم دارد را در دستور کار خود قرار دهند تا سود بیشتری را در سال زراعی کسب کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم در بحث امنیت غذایی که اقتدار کشور به آن وابسته هست با الگوگیری از فلسفه قیام کربلا و نحوه مدیریت حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در سخت‌ترین شرایط با برنامه‌ریزی و مدیریت جامع تلاش نمائیم.

وی ضمن تأکید بر بصیرت افزایی، استقامت در راه حق و  پرهیز از تفرقه و اختلاف افکنی گفت: چرخش نخبگان و استفاده از همه ظرفیت‌ها امری طبیعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: باید همه ما با همدلی و جلوگیری از حواشی در جهت توسعه منطقه و استقلال جنوب که محور توسعه جنوب کرمان بر مبنای کشاورری است گام برداریم.

احمدپور با بیان اینکه بحث تقویت انگیزه و رفاه همکاران در اولویت برنامه‌های ما هست، ارزیابی همکاران براساس عملکرد در ثبت سامانه و دوره‌های آموزشی خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت منطقه بحث سوخت، مبارزه با آفات، همکاری بیشتر در رفع تداخلات و کشت قراردادی چالش‌های پیش روی ما است که این مشکلات باید با کمک همکاران حل شود.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdci3vazpt1arv2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما