تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۴
۰
plusresetminus
علی پرورش گفت: اعتبار ویژه ای جهت تکمیل و ساماندهی گلزار شهدای گمنام در نظر گرفته شده است ولی باید روال اداری را طی کند.
تکمیل حرم شهدای گمنام در ردیف اعتبارات ویژه قرار دارد
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب؛ یادمان‌های شهدا در هر شهر نقش یادآوری، پاسداشت و استمرار بخشی از تاریخ پرافتخار مردم ایران اسلامی را دارند که به صورت قرارگاه و پاتوقی برای مردم هر منطقه در آمده که دل‌ها را روانه یاد شهدا می‌کند.

پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سال ۹۴ در پارک کشاورز رودبارجنوب تشییع و تدفين شدند. اما از آن سال تاکنون این مقبره شهداء تکمیل نشده و در حال حاضر نیمه کاره رها شده است.

لذا از آن جا که مقبره شهدای گمنام رودبارجنوب مظلوم واقع شده و رسیدگی در خور شان شهداء در آن صورت نگرفته بود خبرنگار راه آرمان در رودبارجنوب با انتشار گزارشی تحت عنوان"تکمیل مقبره نامداران آسمانی رودبارجنوب در هاله ای از ابهام" این مطالبه مردم را به گوش مسئولان رساند که برای تکمیل مقبره شهدای گمنام و زیر ساخت آن اقدام کنند.

شهداء به خاطر حفظ دین از جان خود گذشتند

علی پرورش فرماندار رودبار جنوب در واکنش به این خبر اظهار کرد: اعتبار ویژه ای از محل پروژه عمرانی جهت تکمیل و ساماندهی گلزار شهدای گمنام شهرستان در نظر گرفته شده است ولی باید روال اداری را طی کند.

پرورش تاکید کرد: به اعتقاد ما حرم شهدای گمنام باید حریم و حرمت و احترام کافی و لازم را داشته باشد و زائران که برای زیارت به این مکان می آیند، تحت تاثیر فضای معنوی آن قرار بگیرند.

فرزند شهید شیرمحمد پرورش با بیان اینکه عزت و سربلندی امروز جامعه اسلامی در سایه رشادت‌های شهدا حاصل شده است،گفت: شهداء به خاطر حفظ دین و امنیت کشورمان از جان خود گذشتند و گمنام شدند و ما باید یادمان این شهیدان را به عنوان نماد دینی بنا کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یادمان‌های شهداء تداعی‌کننده خاطرات ملی و ارزش‌های مقاومت، ایثار وشهادت در جامعه اسلامی ایران و مکانی برای تجدید میثاق با شهدا، الگوسازی برای نسل جوان و شکوه جایگاه رفیع جهاد و شهادت است.

انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdcba9b8wrhb5gp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما