تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۰
۰
plusresetminus
زبان مشترک با مخاطب گمشده تولید محتوای امروز؛

اقناع اندیشه مخاطب هوشمند، اصلاح ذهن و رفتار را به دنبال دارد

وقتی فردی از طریق اقناع اندیشه قانع شود انگیزه ی او برای کشف حقیقت برانگیخته خواهد و خود به دنبال موضوع خواهد رفت و در حوزه ی رفتار نیز موفق می شود.
اقناع اندیشه مخاطب هوشمند، اصلاح ذهن و رفتار را به دنبال دارد
حجت الاسلام گرجی، در گفتگو با  راه آرمان در خصوص مشکلات حوزه ی فرهنگ در جامعه عنوان کرد: با توجه به تغیر نسل کودکان و جوانان به طبع ذائقه و علاقه¬مندی نیز عوض شده که اکثر جوان ها به سمت فضای مجازی و نرم افزار ها سوق پیدا کردند که در این رابطه باید برنامه ریزی های لازم انجام شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ضمن تشکر از خبرنگاران در پایش جامعه افزود: یکی از جدی ترین نیازهای مهم هر جامعه ای پایش میدانی جامعه است که توسط  افراد فعال در حوزه ی خبر و اطلاع رسانی انجام می شود بنده از شما سپاس گزارم که دغدغه مند و دلسوز این حوزه بوده و به عنوان یک پایگاه خبری و ناظر بیرونی شناخته شده به دنبال یک اتفاق مثبت در این حوزه هستید.

حجت الاسلام گرجی اظهار کرد: در گزاره های دینی به روز بودن مهم است و اشاره شده که فرزند روزگار و زمان خود باشید البته این به آن معنا نیست که به هر سمت و سویی رفته و در جریان های مختلف روزگار غرق شویم؛ بلکه لازم است اطلاعات خود را در حوزه دین به روزرسانی کنیم.

وی با بیان این که رفتارها باز خورد ذهن و فکر است  ادامه داد: در حوزه ی روانشناسی تمام رفتار و فعالیتهای ما برآمده از نوع تفکر و اندیشه و تربیت ذهن ماست که چه داده ها و خوارک فکری و محتوایی به مغز و ذهن خود داده می دهیم؛ این خوراک فکری شامل انواع کتاب ها و سخنرانی ها و فضای مجازی و... است که ما بر این اساس رفتار می کنیم. 


زبان مشترک با مخاطب گمشده تولید محتوای امروز

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به سخنی از شهید مطهری که هر محتوا را متناسب با یک دوره زمانی خاص می دانستند گفت: افرادی که متولی امر محتوا سازی و ارائه ی محتوا هستند باید متناسب با تقاضا و ذائقه مخاطب هم زبان با مخاطب امروز محتوا را ارائه دهند.

وی ادامه داد: مخاطب امروز، مخاطب هوشمند است و کسانی که متولی امر آموزش و تعلیم و تربیت در جامعه هستند باید با این نوع مخاطب همراه شوند و نسل امروز و فضای امروزی را درک کنند.

حجت الاسلام گرجی با اشاره ثابت بودن اصول دین اسلام از ابتدای اسلام تا کنون افزود: اصول دین همیشه ثابت است اما اکنون جنس و نوع مخاطب فرق می¬کند و مخاطب امروز نسلی پویا و فعال است و بدون منبع و دلیل سخنی را نمی پذیرد برای برقراری تعامل با این مخاطب باید به دنبال اقناع اندیشه او باشیم.

اقناع اندیشه مخاطب هوشمند، اصلاح ذهن و رفتار را به دنبال دارد

حجت الاسلام گرجی ابراز کرد: نسل امروز را باید با اقناع اندیشه به سمت دین و مذهب آورد و هیچ زمانی با زورگویی و اجبار نمی توان کسی را قانع کرد؛ وقتی فردی از طریق اقناع اندیشه قانع شود انگیزه ی او برای کشف حقیقت برانگیخته خواهد و خود به دنبال موضوع خواهد رفت و در حوزه ی رفتار نیز موفق می شود. 

وی با تاکید برا اینکه لازم است ذهن مخاطب را با زبان مشترک درگیر مفاهیم متعالی کنیم گفت: وقتی در حوزه کودک فعالیت داریم باید همزبان با او و با ادبیات کودکانه ارتباط برقرار کنیم تا اثرپذیری کودک افزایش یابد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: در راستای رسیدن به زبان مشترک و فعالیت برای کودکان و نوجوانان و خانواده در حال تلاش هستیم که از طریق کانون های فرهنگی مساجد با استفاده از ابزار هنر و تئاتر و سرود و هنر های تجسمی همچنین به کارگیری ظرفیت فضای مجازی گام هایی هرچند کوچک برداریم.
 
 وی با اشاره به تعدد دستگاه های فرهنگی توضیح داد:  در حوزه  فرهنگی یک جامعه پر نهاد هستیم و تقریبا هر نهادی از جمله آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد و... دارای بخش های فرهنگی است.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: با وجود این که تمام ارگان ها در حوزه ی فرهنگی فعال هستند و ابزارها و بسترها و فضای مناسب نیز وجود دارد و حاکمیت نیز بستر مناسب را ایجاد کرده  اما هنوز به نتیجه ی مطلوب نرسیده ایم و گره ها و مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد و با فرمایش حضرت آقا که کار تمیز فرهنگی باید انجام شود فاصله زیادی داریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اظهار کرد: از نظر تعداد کار فرهنگی رتبه ی خوبی داریم زیرا اکثر نهادها به سمت گزارش دهی رفته اند اما در زمینه کیفیت کار فرهنگی فعالیت های انجام شده در این حوزه نتیجه مطلوب را ندارند. 

باید در حوزه فرهنگی به سمت استارت آپ ها برویم/ جای خالی سلبریتی های مذهبی در جامعه

وی ادامه ادامه داد: در روزگاری که فناوری تمام زندگی ما را در نوردیده باید در حوزه فرهنگی به سمت استارت آپ ها برویم و از تکرار مکرارت فاصله بگیریم اما آن طورکه باید از فناوری و فضای مجازی در راستای معرفی دین و فعالیت فرهنگی بهره نگرفته ایم.

حجت الاسلام گرجی افزود: غرب قهرمانان خیالی خود را با بزرگ نمایی به مخاطب معرفی می کند اما ما در معرفی قهرمانان ملی خود مانند شهید سلیمانی به مخاطب امروز فعال عمل نکردیم.

وی با تاکید بر اثرگذاری سلبریتی ها بر افراد جامعه تشریح کرد: امروزه بازیگران، بلاگرها و سلبریتی ها دامنه اثرگذاری بالایی بر اجتماع دارند؛ اما متاسفانه در حوزه دین وجود چنین افرادی بسیار کمرنگ است و با توجه به تغییرات سبک زندگی ضرورت چنین افرادی در حوزه های فرهنگی و دینی حس می شود.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcaaon6u49nu61.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین