تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۲
۰
plusresetminus
حمید شمس الدینی گفت: اتباع خارجی که در جمهوری اسلامی ایران با گذرنامه معتبر، اقامت قانونی دارند، می توانند با هماهنگی سفیر عراق در تهران روادید لازم را دریافت کنند که این افراد بر اساس توافق نامه اربعین حسینی از طریق مرزهای هوایی یا مرز شلمچه امکان تردد به کشور عراق را دارند و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.
اتباع قانونی مقیم ایران از مرز شلمچه به پیاده روی اربعین می روند
حمید شمس الدینی در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با نحوه اعزام اتباع خارجی به عراق گفت: بر اساس تصمیمی که دولت عراق گرفته و طرف عراقی اعلام کرده است؛ اتباع خارجی که در جمهوری اسلامی ایران با گذرنامه معتبر، اقامت قانونی دارند، می توانند با هماهنگی سفیر عراق در تهران روادید لازم را دریافت کنند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمان ادامه داد: این افراد بر اساس توافق نامه اربعین حسینی از طریق مرزهای هوایی یا مرز شلمچه امکان تردد به کشور عراق را دارند و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استان کرمان عنوان کرد: اتباع غیر مقیم در جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مثال اتباع پاکستانی که به کشور تردد می کنند، تنها از طریق مرز هوایی امکان تردد به کشور عراق را دارند.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: اتباع پاکستانی و سایر اتباعی که روادیدشان از طریق نمایندگی های عراق در کشور متبوع خود دریافت کرده اند و با اخذ روادید به جمهوری اسلامی ایران وارد شده اند؛ فقط از طریق هوایی اجازه ورود به کشور عراق را دارند.

شمس الدینی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: در این شرایط، قرار بر این شده است، همکاران رایزنی لازم را انجام دهند و به دفاتر عراق، پاکستان و هند کمک کنند تا مشکل این زائران برطرف شود.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdccxoqsx2bqi18.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین