تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۹
۰
plusresetminus
موکب هنر و رسانه ای از دل کویر در مسیر پیاده روی اربعین؛

پرچم های عهدی که با اثر انگشت زائران حسینی جان می گیرند

زاده تقی مسئول موکب هنر و رسانه کرمان، جهانشهر مقاومت در مسیر پیاده روی اربعین گفت: طراحی کاراکتر کودکان، ثبت تصویر با عکس حاج قاسم و تکمیل پرچم عهد با اثر انگشت زائران حسینی از جمله فعالیت های موکب هنر و رسانه کرمان در مسیر پیاده روی اربعین است.
پرچم های عهدی که با اثر انگشت زائران حسینی جان می گیرند
زاده تقی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اهم فعالیت های مختلف موکب هنر و رسانه در مسیر پیاده روی اربعین گفت: در این موکب برخی از کارهای هنری و رسانه ای انجام می دهیم که فعالیت های رسانه ای شامل شارژی موبایل پولی و برقی، ارائه محتوا از جمله مداحی، نرم افزارهای خاصف فیلم های مسیر پیاده روی اربعین و غیره است که به تلفن همراه زائرین ارسال می کنیم.

مسئول موکب هنر و رسانه کرمان، جهانشهر مقاومت در مسیر پیاده روی اربعین ادامه داد: برنامه ای به نام «از دم عشق تا دمشق» و برنامه مادران شهدا را داریم که هر شب در حسینیه با حضور هزاران نفر برگزار می شود و استقبال بسیار خوبی از این برنامه شده است.



وی بیان کرد: از جمله فعالیت های هنری که انجام می دهیم؛ طراحی کاراکتر است که در این زمینه کودکان در موکب می نشینند و دوستان ما کاراکتر شخصیتی آنها را طراحی می کنند که بومی های عراقی از این طرح استقبال زیادی کرده اند.

زاده تقی افزود: از دیگر فعالیت های هنری می توان به ثبت عکس با حاج قاسم اشاره داشت که همکاران ما در موکب بعد از ثبت تصویر، تصویر با کیفیت را به زائران ارسال می کنند؛ پرچم عهد از دیگر اقدامات هنری است که با طرح های خاص لبیک یا حسین، نحن امه الحسینیه، حب الحسین یجمعنا و غیره به این صورت که زائران با اثر انگشت خود، طرح روی پرچم عهد را تکمیل می کنند و بومی های عراقی از این کار نیز استقبال کرده اند.




مسئول موکب هنر و رسانه کرمان، جهانشهر مقاومت در مسیر پیاده روی اربعین اظهار کرد: از سال 95 به عنوان موکب رسانه ای در مسیر پیاده روی اربعین حضور داشته ایم و امسال در موکب فعالیت های هنری را راه اندازی کرده ایم.

وی تصریح کرد: در مراسم پیاده روی اربعین، ظرفیت بالایی وجود دارد که ما باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم؛ بنابراین ما با انجام فعالیت های فرهنگی در این زمینه می توانیم فرهنگ کشورمان را صادر کنیم و در زمینه مسائل هنری نیز می توانیم یادگاری های خوبی را برای مردم به جا بگذاریم.



زاده تقی با بیان اینکه هر کدام از پرچم های عهد با اثر انگشت هزار زائر اباعبدالله علیه السلام رنگ آمیزی می شود که این اثر، ارزش معنوی بالایی دارد، خاطر نشان کرد: پرچم های عهد در کربلا و نجف تبریک می شوند و در کرمان در هئیت ها و مراسم های مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcb99b89rhb5ap.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین