کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کرمان عنوان کرد؛

تدوین نهایی طرح کشت جایگزین در جنوب استان کرمان/ انجام توسعه کشت گیاهان کم آبخواه در بردسیر

27 شهريور 1401 ساعت 10:04

عابدین عسگرپور گفت: در زمینه کشت جایگزین و اصلاح الگوی کاشت در جنوب استان، طرح هئیت اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان در حال بررسی است که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد.


عابدین عسگرپور در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: در زمینه کشت جایگزین و اصلاح الگوی کاشت در جنوب استان، طرح  هئیت اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان در حال بررسی است که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد و بزودی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی و متولیان قرار داده می شود که با پشتوانه سازمان های مربوطه، اجرایی شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کرمان ادامه داد: آنچه هم اکنون به صورت فوری داریم انجام می دهیم، توسعه کشت گیاهان کم آبخواه است که این موضوع را در شمال استان در شهرستان بردسیر به عنوان پایلوت و نمونه انجام داده ایم که ثمرات خوبی و رضایت کشاورزان را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: در جنوب استان، جلسه ای را در رودبار جنوب تشکیل خواهیم داد که مسئله مورد نظر در این منطقه، کشت چغندر علوفه ای است که این گیاه، گیاه علوفه ای کم آب بر است و می توان بر اساس مدیریت مزرعه بین 50 تا 250 تن در هکتار، غده تولید کرد و بعد از آن به صورت ترکیبی با خوراک های دیگر مانند کاه ترکیب می شود و در اختیار دام قرار می گیرد.

عسگر پور افزود: بسته های تولیدی وکیوم شده در اختیار دامداران قرار داده می شود و این مسئله به صورت قراردادی با کشاورز توسط بنیاد تعاون بسیج و اجرای سازمان بسیج جامعه کشاورزی انجام خواهد شد تا میزان ریالی نهاده ها در اختیار کشاورز قرار داده شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کرمان ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: قرارداد خرید محصول کشاورز نیز به کمک اداره کل امور عشایری شمال و جنوب استان منعقد می شود که در این زمینه دامدار و کشاورز منتفع می شود و اگر بتوانیم این مورد را به عنوان کشت کوچک توسعه دهیم، پس از آن به سمت کشت های دیگری که در طرح آمده است، خواهیم رفت.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 129542

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/129542/تدوین-نهایی-طرح-کشت-جایگزین-جنوب-استان-کرمان-انجام-توسعه-گیاهان-کم-آبخواه-بردسیر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir