کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

شهریار؛ درخشان ترین شاعر معاصر ایران است/ ضرورت نگهداری از حریم معجزه آفرین شعر

27 شهريور 1401 ساعت 10:56

عیسی مرادی گفت: سید محمد حسین شهریاری به شهادت پژوهشگران برجسته و هم نوع او، درخشان ترین شاعر معاصر ایران است؛ همچون سیمرغ که در بین پرندگان شأن بالایی دارد، شهریار هم در بین شاعران روزگار خود، جایگاه بسیار بالایی دارد.


عیسی مرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت گفت: ما ایرانی جسم و جانمان با شعر انس گرفته است؛ از ابتدای زندگی مان که نوزاد و در گهواره بوده ایم با لالایی های مادرهایمان گوشمان آشنا است و حتی در زمان مرگ عزیزانمان سعی می کنیم در متون دعوت نامه از شعر استفاده کنیم و این مسئله نشان می دهد که شعر در ذائقه و شاعری در رفتار و روحیات ما اثر گذاشته و به همین دلیل ضرورت است که از این حریم بسیار معجزه آفرین نگهداری شود.

این مدرس دانشگاه ابراز کرد: زبان و ادبیات فارسی، دومین زبان جهان اسلام و زبان فرهنگ و تمدن اسلامی است و حال این سوال مطرح می شود که چرا روزی را باید به عنوان روز ادب فارسی داشته باشیم که در این زمینه باید بگوییم، در جهان کمتر ملتی پیدا می شود که این همه به شعر پرداخته باشند و ما گنجینه غنی و ارزشمندی را با مفاهیم اعتقادی، هنری و تاریخی در اختیار داریم.

وی با تأکید بر اینکه شعر ما همزاد تاریخ است و بنابراین اینکه روزی را به نام شعر و ادب فارسی داشته باشیم، کاملا توجیه پذیر و ضروری است، عنوان کرد: فردوسی، مولانا، حافظ، عطار و دیگر شاعران، از ارکان شعر فارسی هستند و این شاعران نقش بسیار مهمی در شعر و ادب فارسی داشته اند.

مرادی تصریح کرد: سید محمد حسین شهریاری به شهادت پژوهشگران برجسته و هم نوع او، درخشان ترین شاعر معاصر ایران است؛ همچون سیمرغ که در بین پرندگان شأن بالایی دارد، شهریار هم در بین شاعران روزگار خود، جایگاه بسیار بالایی دارد و در زمان خود بسیار برتر و فراتر از شاعران زمان خود است؛ هم از لحاظ تعداد آثار و اشعار و هم از لحاظ محتوا.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: شهریار از نوادر تاریخ شعر ما است و بهترین پاسدارنده سنت های ادبی است؛ شهریار بعد از یک دوره افول در غزل فارسی، غزل فارسی را دوباره احیا کرد.

انتهای پیام/م
 


کد مطلب: 129544

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/129544/شهریار-درخشان-ترین-شاعر-معاصر-ایران-ضرورت-نگهداری-حریم-معجزه-آفرین-شعر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir