تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۸
۰
plusresetminus
رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت مطرح کرد؛

به کسب و کارهای خانگی مالیات بر ارزش افزوده تعلق نمی‌گیرد

محمود رستمی گفت: مشاغل خانگی از پرداخت مالیات و عوارض مالی و تجاری معاف هستند.
به کسب و کارهای خانگی مالیات بر ارزش افزوده تعلق نمی‌گیرد
محمود رستمی رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: فعالیت‌هایی که جزو مشاغل خانگی هستند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت افزود: مشاغل خانگی کمک کننده به تأمین نیازهای خانواده هستند که در بحث اشتغال‌زایی کمک بسزایی به اقتصاد جامعه خواهند داشت.

وی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کلیه وظایف خود را در چارچوب قانون مالیاتی و ارزش افزوده انجام می‌دهد تا حقی از جامعه هدف تضییع نگردد.

رستمی عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی با قانون تجارت مدنی، قانون بودجه و شرح وظایفی که دارا است کلیه وظایف خود را انجام دادن در قالب قانون پیش بینی شده است.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت ابراز کرد: در سازمان امور مالیاتی اولویت همه کارشناسان قانون است و بدون قانون هیچ کاری جز با قانون که سرلوحه کارها است انجام نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اداره امور مالیاتی همه موارد را با قانون تشخیص می‌دهد و همچنین اصول مالیات، تشخیص مالیات، نحوه قطعی شدن، نحوه مراجعه مودیان و همه در چارچوب قانون است.

رستمی مطرح کرد: افرادی که نسبت به فرار مالیاتی اقداماتی خارج از قانون انجام می‌دهند با آن‌ها طبق قانون برخورد خواهد شد و گاهاً فرار مالیاتی در برخی اوقات صورت می‌گیرد.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت تأکید کرد: کلیه دستگاه‌های پوز ساماندهی شده است و با این اقدام تأثیرگذار فرار مالیاتی تا حدودی به حداقل رسیده است و احیاناً فرار مالیاتی هر زمانی که شناسایی شد اولین مورد عدم معافیت‌های مالیاتی برای شخص خاطی است و جرائم پیش بینی شده از خدمات محروم می‌شوند و از مشوقات مالیاتی و خدماتی دولت در نظر گرفته است محروم خواهند شد.

‏وی در ادامه گفت: با قانون جدیدی که از طریق قانون بودجه اجرایی گردیده است عمدتاً فرارهای مالیاتی شناسایی خواهند شد و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

رستمی بیان کرد: درصد مالیات بر ارزش افزوده بر کسب و کارهای خانگی این گونه محاسبه می‌شود که عمده‌ترین کسب و کارهای خانگی مشمول مالیات ارزش افزوده نمی‌باشد و مالیات بر ارزش افزوده در قالب هفت فراخوان قبل از دولت داده هیچ کدام از کسب و کارهای خانگی نیست و از زمانی که قانون جدید مصوب شد گروه های ۱ و ۲ عمده آن مشمول مالیات بر ارزش افزوده است.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت افزود: برای حمایت از مشاغل خانگی در دستور کار است که همه مشاغل در صورت تسلیم اظهارنامه دفاتر اسناد و مدارک آنها می‌توانند از مشوق‌ها استفاده کنند و با تسلیم اظهارنامه می‌توانند از عدم جرائم جلوگیری کنند و دوم معافیت سالیانه را استفاده کنند.

وی ابراز کرد: به نسبت به درآمد بر اصل مالیات براساس درآمد مالیات است و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به درآمدهایی که در ایران است مشمول مالیات هستند و مشاغل خاصی همچون کشاورزی صرفاً از مالیات معاف هستند.

رستمی مطرح کرد: کشاورزی کاشت، داشت و برداشت است که ماده ۸۱ قانون و بعضی از مشاغل هستند که شرکت‌های تولیدی که این‌ها دولت برای آن‌ها مشوق‌هایی در نظر گرفته است و در مناطق محروم اگر سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند ۱۰ سال از معافیت‌های خود را استفاده کنند و در مناطق محروم اگر در شهرک‌های صنعتی باشند ۳ سال اضاف می‌شود که آن هم با شرایطی از قبیل ارائه اظهارنامه و دفاتر اسناد و مدارک و براساس میزان فروشی که دارند با نرخ صفر محاسبه می‌شود.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت عنوان کرد: از مهمترین اقداماتی که در جهت رفاه حال مردم تاکنون صورت گرفته است هوشمندسازی کل مجموعه و کلیه کارها و مراجعین مردمی بود که نیاز به حضور در اداره مالیاتی ندارند و کلیه خدماتی که باید از طریق سازمان دریافت کنند غیرحضوری و به صورت الکترونیک انجام خواهند داد.

وی خبر داد: مودیان مالیاتی می‌توانند از طریق سایت سازمان مراجعه نمایند و هر درخواستی دارند با گوشی تلفن همراه خود و کارپوشه به امور مالیاتی خدمات دریافت کنند و حتی اعتراض نمایند و دریافت اوراق تشخیص ترفیع و دعوت نامه‌هایی که در رابطه با مشاغل دارند این خدمات را دریافت کنند.

رستمی خبر داد: از برنامه‌های مهم و چشم اندازهای سال ۱۴۰۱ در دست اقدام و پایه ریزی شده تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری با هدف شناسایی فرار مالیاتی است و براساس مصوبه شورای پول و اعتبار خواهد بود که از پولشویی و فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان جیرفت عنوان کرد: با توجه به اینکه پرداخت مالیات یک فریضه الهی است و طبق فرمایش حضرت آقا ایشان فرمودند که مالیات یک فریضه است ما امروز از ضعفا مالیات می‌گیریم از کارمند مالیات می‌گیریم، از کارگر مالیات می‌گیریم از کاسب جزء مالیات می‌گیریم و از آن فلان سرمایه‌دار بی‌حساب کتاب مالیات نمی‌گیریم که فرار مالیاتی دارد.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند که فرار مالیاتی اینها همه جرم است آن فردی که از دادن مالیات به دولت خودداری می‌کند و مالیاتی که باید به دولت بدهد با آن درآمدی که حاصل شده است به برکت فضایی است که دولت برای آن به وجود آورده است پس باید مالیات را بدهد هر کسی که مالیات را نمی‌دهد در حقیقت کشور را وابسته به پول نفت می‌کند وقتی کشور به پول نفت وابسته شد همه مشکلاتی پیش می‌آید یک روز تحریم می‌شویم یک روز نفت ارزان می‌شود.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcdon0foyt0x96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما