تاریخ انتشار :جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷
۰
plusresetminus
رئیس آموزش و پرورش منطقه ماهان از ثبت نام 8 هزار دانش آموز در مدارس منطقه ماهان خبر داد و افزود این تعداد دانش آموز در بیش از 80 مدرسه دولتی و غیر دولتی آموزش می بینند.
ثبت نام ۸ هزار دانش آموز در منطقه ماهان/آموزش مجازی به دانش آموزان آسیب زد
محسن خلیلی رئیس آموزش و پرورش منطقه ماهان در گفتگو با راه آرمان  ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر (ص)، و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، وامام رضا (ع) و گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس باعث تقویت اخلاق و افزایش روحیه ایستادگی در مقابل استکبار می شود. 

وی افزود: حقایقی که در جنگ اتفاق افتاد را باید برای نسل های آینده بازگو کنیم تا در تاریخ این انقلاب ماندگار بماند.

رئیس آموزش و پرورش ماهان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان، معلمان، فرهیختگان و خانوادها اظهار کرد: بی تردید موفقیت یک ملت در سایه خرد و علم است و علم چیزی جز انباشت تجربیات نیست و باید برای آینده خود و کشور ایران در مدارس تلاش کنیم.

خیلی با اشاره ب اینکه آموزش مجازی با آسیب های زیادی برای دانش آموزان به همراه بود. اظهار کرد: سال تحصیلی جدید  بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا به صورت حضوری خواهد بود و از دوم مهر ماه 1401همه مدارس ماهان فعالیت های خود را به صورت حضوری اغاز می کنند. 


وی ادامه داد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در همه مدارس الزامی است و همه مدارس ماهان آمادگی لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید را دارند. 

وی خاطر نشان کرد: جشن بازگشایی در ماهان با حضور مسئولین شنبه2مهرماه در مدرسه هیئت امنایی دبستان شهید هژیری دوره دوم برکزار می شود.

خلیلی با اشاره به وجود 14مرکز پیش دبستانی در ماهان افزود: روز چهار شنبه 30شهریور ماه جشن غنچه های حسینی در پیش دبستانی ستاره ها برگزار می شود و 683 نو آموز فعالیت خود را در مرکز پیش دبستاتی اغاز می کنند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه ماهان گفت: زنگ شکوفه ها برای کلاس اولی ها نیز روز چهار شنبه 30شهریور ماه در مدرسه نزهت آزاد پور نواخته میشود و 800 دانش آموز یایه اولی در 17مدرسه تحصیل خود را اغاز می کنند. 

خلیلی با اشاره به  سامانه  توزیع کتاب یاد آور  شد: کلیه کتب درسی دانش آموزان در حال توزیع است و تا اول مهر ماه تمامی دانش اموزان در کتاب هایشان را دریافت خواهند کرد. 

رئیس آموزش و پرورش منطقه ماهان ساماندهی فرم لباس مدارس بر اساس نرخنامه اعلامی را ضروری دانست و گفت: والدین گرامی   هنگام تحویل فرم از تولیدی ها حتما لباس را سالم تحویل و با نرخ مصوبی که  در تولیدی نصب شده مطابقت دهند تا مبلغ اضافه ای پرداخت نکنند. 

وی افزود: با مدارس و تولیدی هایی که خارج از نرخنامه، به تهیه فرم لباس مدارس اقدام کنندو هزینه اضافی به خانواده هاتحمیل کنندبرخورد قانونی می شود. 

خلیلی با اشاره به برگزاری کار گروه ماده 18در رابطه  با سرویس مدارس اظهار داشت؛: دو شرکت ارغوان دوستی ماهان  و شرکت عفاف کویر ماهان از سوی شهر داری ماهان به عنوان مسئول حمل ونقل دانش آموزان معرفی شده است. 

وی افزود: از خیابان ولیعصر  به سمت بالای ماهان، روستای عرب آباد سکنج و شهر جوپار مربوط به شرکت ار غوان دوستی ماهان و از خیابان ولیعصر به سمت پایین ماهان، روستای قناتغستان، لنگر و شهر محی آباد مربوط ب شرکت عفاف کویر ماهان است. 

خلیلی گفت: از تمام والدین محترم تقاضا داریم با مراجعه به مدارس، شرکت حمل ونقل دانش آموز خود را مشخص و قرار داد ببندد تا بدون دغدغه از سرویس دهی برای اول مهر استفاده کنند. 

وی خاطر نشان کرد: کلیه رانندگانی که قصد فعالیت در شرکت حمل ونقل مذکوذ را دارند موظف اند ضمن مراجعه به شهرداری ماهان، کد و برچسب ویژه خود را دریافت کنند. 

رئیس آموزش و پرورش منطقه ماهان با اشاره به اینکه با رانندگاه متخلفی ک کد و برچسب تهیه نکرده باشند برخورد قانونی صورت میگیرد. گفت: خانواده های دارای بیش از2فرزند که قصد دارند خودشان سرویس دهی آنها را به عهده گیرند، نیر باید به شهرداری مراجعه و کد سرویس خانواده دریافت کنند زیرا در غیر این صورت پلیس راهور از جابجایی دانش آموزان جلو گیری خواهد کرد. 

وی با اشاره به برگزاری دوره های تابستانی در ماهان اظهار داشت: در منطقه ماهان10 پایگاه قرانی در تابستان داشتیم که ۴ پایگاه در ماهان 6پایگاه در محی آباد و جوپار فعالیت های قرآنی را به  300دانش آموز رائه دادند. همچنین 6پایگاه غیر قرانی در ماهان فعالیت داشت که 200نفر در این پایگاه حضور داشتند. 

خلیلی با اشاره به برگزاری طرح تثبیت یادگیری در ماهان افزود: با توجه به شیوع کرونا و عقب افتادگی دانش آموزان از دروس طرح ملی تثبیت یادگیری در تمامی مدارس ابتدایی منطقه ماهان، 2مدرسه متوسطه دوره اول و 3مدرسه متوسطه دوره دوم برگزار شد.

رئیس آموزش پرورش منطقه ماهان در پایان ضمن تشکر  از تمامی همکاران فرهنگی گفت: از همه همکاران آموزش و پرورش تقاضا دارم با برنامه ریزی های اصولی و دقیق محیطی فراهم نمایند تا دانش آموزان به تکلیف وظیفه و حق و حقوق خود آشنایی بیشتری پیدا کنند تا شهروندانی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت و به جامعه تحویل داده شود.


انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcfe1dymw6d0va.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما