تاریخ انتشار :شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۲
۰
plusresetminus
احمد علی مقدم گفت: دولت آیت الله رئیسی با عضویت و پیوستن به پیمان شانگهای سبب موفقیت کامل و گشایش اقتصادی و بی تاثیری تحریم های اقتصادی آمریکا و اروپا شده است.
خنثی سازی تحریم ها آمریکا با عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای/ تقویت اقتصاد و ارزشمندی پول ایران با پیوستن به شانگهای
احمد علی مقدم در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با بیست و دومین اجلاس سازمان همکاری شانگهای و آثار عضویت رسمی ایران در این سازمان، گفت: حضور و عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای که یکی از بزرگترین و مهمترین نهادهای اقتصادی جهان است، سرآغاز تحولات بزرگ اقتصادی در ایران و خنثی سازی مفاد برجام نافرجام و تحریم ها و سیاست های شیطان بزرگ خواهد بود.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: پیوستن ایران به عنوان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای، یعنی دیپلماسی التماسی و لیبرالی ایران در دولت انقلابی به دیپلماسی عزتمندانه و همسایه محور تغییر کرده است لذا این پیوستن بعنوان راهکار استراتژیک از سوی ایران در عرصه بین‌الملی است چراکه ایران با این عضویت عملا پیمان همکاری با نصف کشورهای جهان بسته است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با تشکر از اقدامات جهادی و مواضع عزتمندانه دولت سیزدهم، افزود: آیت الله رئیسی با تقویت دیپلماسی همسایه مداری و همکاری با چین، روسیه و کشورهای آسیایی، تفکر محدود متکی به اقتصادی های غربی را کامل کنار گذاشت و با خودباوری و تقویت راهبرد ارتباط با همسایگان مهم تجاری، در حال حل کردن مشکلات اقتصادی حاصل از بی تدبیری دولت های گذشته است.
 
مقدم تصریح کرد: دولت آیت الله رئیسی با عضویت و پیوستن به پیمان شانگهای سبب موفقیت کامل و گشایش اقتصادی و بی تاثیری تحریم های اقتصادی آمریکا و اروپا شده است لذا سرسپردگان داخلی و رسانه های معاند همیشه با به حاشیه بردن دستاوردهای بزرگ ایران خصوصا در زمینه اقتصادی، سعی بر ناامیدی و منحرف کردن اذهان مردم دارند که باید همگی در مقابل عملیات فریب دشمن بسیار هوشیار و بابصیرت باشیم.
 
این فعال سیاسی با اشاره به دستاوردهای این عضویت، ادامه داد: پیمان شانگهای و سایر روابط راهبردی با شرق سبب شد تا غرب برای اصلاح برجام به میز مذاکره بازگردد و همچنین سبب ترغیب کشورهای غربی برای تجارت با ایران و تقویت مناسبات نظامی، دفاعی و‌ امنیتی می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه این عضویت رسمی دستاوردی بزرگ و پرافتخار برای ایران است، مطرح کرد: آیت الله رئیسی بر خلاف ادعاهای واهی و دروغین برخی اصلاح طلبان که می‌گفتند تا مشکل برجام و fatf حل نشود نمی‌توانیم عضو شانگهای بشویم و اینکه آیت الله رئیسی زبان دنیا را بلد نیست، برعکس وی زبان مذاکره با همسایگان و کشورهای شرقی و مهم تجاری را خوب بلد است منتها همانند دول قبلی غرب زده نیست که با چاپلوسی نان و آب و حل همه مشکلات این کشور را به ارتباط ذلیلانه با غرب گره بزند.
 
‏مقدم عنوان کرد: ایران بدلیل داشتن منابع غنی انرژی و سوخت و همچنین به دلیل اینکه اصلی ترین کانال برای ترانزیت کشورها در منطقه محسوب می شود، بعنوان شاهراه اصلی ترانزیت شانگهای، نقشی اساسی در توسعه اقتصادی این سازمان دارد که سبب رشد و رونق ظرفیت های اقتصادی و افزایش صادرات و واردات کشورمان نیز خواهد شد. 
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه عضویت در شانگهای سبب تقویت اقتصاد و ارزشمندی پول ایران می شود، گفت: مشکل اساسی ایران در تعاملات تجاری جهانی، تحریم است و از آنجاییکه سازمان همکاری شانگهای مبادلاتش برمبنای همکاری و تعاملات اقتصادی بدون دلار پایه ریزی شده است، لذا دلار از مراودات مالی بین اعضا این سازمان حذف خواهد شد یعنی عملا آقایی امریکا و دلار از بین می رود که این امر سبب رشد همکاری‌ها و اعتبارات بانکی و افزایش حمایت های مالی ایران می شود.
 
وی اذعان کرد: ایران با ایستادگی در برابر محدودیت‌هایی که اروپایی‌ها و آمریکای جنایتکار علیه اقتصاد ایران بوجود آوردند، توانست به بازارهای گسترده کشورهای عضو این سازمان متصل شود و در حوزه‌‌های مختلف تجاری، ترانزیت و انرژی به عنوان یک قدرت منطقه با این کشورها تعاملات اقتصادی مثبتی داشته باشد درنتیجه امکان سرمایه‌گذاری خارجی در ایران افزایش خواهد یافت و همچنین از منظر دفاعی و امنیتی نیز این عضویت بسیار برای کشورمان ارزشمند است.
 
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: کشورهای عضو شانگهای باید تلاش کنند که همانند اتحادیه اروپا، ارزی اختصاصی برای مبادلات خود داشته باشند تا دیگر هیچ یک از تحریم های آمریکا عملا تاثیری نداشته باشد. امیدواریم با یاری خداوند، دولت مردمی و انقلابی با تقویت روابط سازنده با همسایگان و استفاده از ظرفیت های داخلی کشور همچنان سبب سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی شود.
 
انتهای پیام/م
https://armanekerman.ir/vdcjohevmuqe8mz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین