تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۰
۰
plusresetminus
سید محمد علی گلاب زاده گفت: ما مردم ایران تا آخرین رو زندگی مان مدیون خون همه شهدا و رزمندگان هستیم که قدبرافراشتند و در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح مبارزه کردند و پیروزی را به نام ملت ایران رقم زدند.
پیروزی رزمندگان دفاع مقدس با دستان خالی در برابر دشمن بعثی رقم خورد
سید محمد علی گلاب زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یاد آور آن روزهایی است که نظام جمهوری اسلامی در عین غربت و مظلومیت، اسیر هجمه دشمن تا دندان بن مسلح شد.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی زمانی شکل گرفته بود که  ارتش هنوز وضعیت مشخصی نداشت، سپاه در آن زمان، انسجام امروز را به دست نیاورده بود، نیروی به نام نیروی بسیج که بعد ها تشکیل شد و همان نیروی بسیج که خط شکن شد، هنوز نبود.

این تاریخ شناس کرمانی با بیان اینکه در آن زمان مردم خسته از روزهای نبرد با حکومت گذشته بودند، ادامه داد: در چنین اوضاعی صدای جنگ توسط صدام به صدا در آمد و آتش جنگ همه جا را گرفت.

گلاب زاده عنوان کرد: آعاز جنگ از جنوب کشور شروع شد؛ اما تاثیر این جنگ بر ارکان کشور بود آنچه را که از آن زمان به خاطر دارم، ما در آن روزها یک نوع اتحاد عجیبی در جامعه خودمان مشاهده می کردیم.

تاریخ شناس کرمانی با بیان اینکه در آن زمان پیر و جوان، زن و مرد همه با هم کمک های می کردند تا در مجموعه های مختلف بتوانند به نیروهای جنگی کمک کنند، تصریح کرد: شخصیت مردم در آن زمان به گونه ای بود که هر کسی هر کاری از دستش بر می آمد انجام می داد و با همان اتحاد توانستیم، باهم به پیروزی برسیم.
 
گلاب زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این شخصیت از اولین روزهای جنگ لباس رزم به تن کرد و رزمندگان دیگری که با پای برهنه و لباس نامناسب، با دستان خالی توانستند این پیروزی برای کشور  رقم بزنند.

وی پایان خاطر نشان کرد: ما مردم ایران تا آخرین رو زندگی مان مدیون خون همه شهدا و رزمندگان هستیم که قدبرافراشتند و در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح مبارزه کردند و پیروزی را به نام ملت ایران رقم زدند.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcfv1dymw6d0ea.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین