کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان پاسخ داد؛

آموزش و پرورش چه اقداماتی برای پیشگیری از کرونا در مدارس انجام داده است؟

9 مهر 1401 ساعت 11:15

محسن منوچهری نژاد گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک، وجود مایع دستشویی در سرویس های بهداشت، نظافت کلاس های درس و آبخوری ها، تهویه مناسب کلاس های درس، باز بودن در و پنجره ها در زنگ تفریح برای دانش آموزان برای آنکه کلاس ها تهویه شوند از جمله موارد ابلاغی به مدارس جهت پیشگیری از شیوع کرونا بوده است.


محسن منوچهری نژاد در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: آموزش هایی را سال گذشته ویژه مدیران مدارس در بستر شبکه شاد و ویژه کارشناسان به صورت وبینار با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان برگزار کرده ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه امسال، تمامی کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود، عنوان کرد: شیوه نامه های دانشگاه علوم پزشکی را به صورت بخش نامه به شهرستان ها و مناطق مختلف ابلاغ کرده ایم.

وی ابراز کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک، وجود مایع دستشویی در سرویس های بهداشت، نظافت کلاس های درس و آبخوری ها، تهویه مناسب کلاس های درس، باز بودن در و پنجره ها در زنگ تفریح برای دانش آموزان برای آنکه کلاس ها تهویه شوند از جمله موارد ابلاغ شده است.

منوچهری نژاد اظهار کرد: توصیه شده است که کلاس های درسی که کوچک هستند چنانچه هوا مناسب است در فضای باز، نماز خانه و یا فضای ورزشی اقدام به برگزاری کلاس کنند و این مهم را به صورت مکتوب در قالب بخشنامه به شهرستان ها و سایر مناطق ابلاغ کرده ایم و آموزش های لازم را در بستر شبکه شاد به مدیران مدارس داده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون برای دانش آموزان باید با همراهی والدین انجام شود به والدین توصیه می کنیم که فرزندان خود را برای زدن واکسن و دُز یادآور به پایگاه های جامع سلامتی که دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته است، ارجاع دهند.

انتهای پیام/م
 


کد مطلب: 129810

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/129810/آموزش-پرورش-اقداماتی-پیشگیری-کرونا-مدارس-انجام-داده

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir