تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۷
۰
plusresetminus
حسن هانی زاده با اشاره به اقدام عوام فریبانه آمریکا در رابطه با نورپردازی آبشار نیاگارا به رنگ پرچم ایران در حمایت از مهسا امینی گفت: این اقدام برای تحریک مردم و افکار عمومی است که هیچ گونه ارزشی ندارد.
حقوق بشر به پدیده نخ نما در کشورهای غربی تبدیل شده است/ اقدامات عوام فریبانه آمریکا، هیچ ارزشی ندارد
حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه مسئله حقوق بشر، موضوع ابزاری در خدمت اهداف قدرت های استکباری است، گفت: در طول دهه های گذشته شاهد نوعی پارادوکس در رفتار کشورهای غربی در زمینه حقوق بشر هستیم.
 
این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه کشورهای غربی تمام اتفاقات و تحرکات را در جمهوری اسلامی ایران رصد و علیه کشورمان موضع گیری می کنند، ادامه داد: گردن زدن هشتاد جوان شیعه از اهالی شرق عربستان در یک میدان عمومی شهر، تنها به دلیل گرایش به یک مذهب مشخص در عربستان از جمله اتفاقاتی است که جامعه جهانی نسبت به این حادثه برای عربستان هورا کشید و آنها را تشویق کرد.
 
وی بیان کرد: در بحرین نیز در طول دوازده سال تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور را علیه حاکمیت شاهد هستیم که تاکنون حدود پانصد نفر شهید و حدود پنج هزار نفر از مردم بحرین، دستگیر و زندانی و هزاران نفر هم زخمی شده اند؛ در حالی که جمعیت بحرین از هفتصد هزار نفر تجاوز نمی کند.
 
هانی زاده ابراز کرد: در سوریه شاهد هستیم که از سال 2011 بحرانی را قدرت های استکباری برای این کشور تأثیر گذار ایجاد کرده اند و در طول یازده سال گذشته نزدیک به ششصد هزار نفر از مردم سوریه قربانی دخالت ها آمریکا و غرب شده اند و در این خرابی های بسیار زیادی در کشور سوریه به وجود آمده است.
 
این کارشناس مسائل بین الملل ضمن اشاره به اتفاقات متعدد در منطقه عنوان کرد: در فلسطین اشغالی شاهد هشدارهای رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام هستیم که در این عرصه نیز با سکوت جامعه جهانی و سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر حتی سازمان ملل مواجه هستیم و این نشان می دهد که مسئله حقوق بشر یک مسئله کاملا سیاسی است.
 
وی افزود: در این عرصه نمی توان افکار عمومی را قانع کرد که کشورهای غرب نسبت به حقوق بشر دلسوز هستند و تنها اهداف خود را دنبال می کنند؛ غربی های با ابزار حقوق بشری سعی می کنند که کشورهای دیگر را وادرا به تسلیم کنند و به همین دلیل به نظر می رسد که پدیده حقوق بشر به یک پدیده نخ نما شده در کشورهای غربی تبدیل شده است.
 
هانی زاده تصریح کرد: نمی توان امیدوار بود که کشورهای غربی نسبت به حقوق بشر واکنش نشان دهند؛ بلکه آنها در این عرصه رفتار دوگانه و پارادوکس دارند و هر کشوری که استقلال دارد و تعارض با سیاست های آمریکا و غرب داشته باشد از ابزار حقوق بشر علیه این کشورها استفاده می کنند.
 
این کارشناس مسائل بین الملل گفت: اتفاقاتی هم که در روزهای اخیر در کشورمان رخ داد و چندین نفر از نیروهای پلیس به شهادت رسیدند، کشورهای غربی و آمریکا واکنش نشان ندادند ولی در عین حال برخی از عوامل خود را علیه ایران تحرک می کنند.
 
وی با اشاره به اقدام عوام فریبانه آمریکا در رابطه با نورپردازی آبشار نیاگارا به رنگ پرچم ایران در حمایت از مهسا امینی اظهار کرد: این اقدام برای تحریک مردم و افکار عمومی است که هیچ گونه ارزشی ندارد؛ اگر غرب به دنبال حقوق انسان ها و بشر است، باید برای خبرنگار شبکه الجزیره، شیرین ابوعاقله که در روز روشن با گلوله های ارتش رژیم صهیونیستی به قتل رسید، دلسوزی می کرد همچنین هر روز ده ها جوان فلسطینی با گلوله های مستقیم سربازان رژیم به شهادت می رسند؛ اما هیچ گونه واکنشی از سوی غرب و آمریکا صورت نمی گیرد.
 
این کارشناس مسائل بین الملل ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: این گونه اقدامات دخالت در مسائل داخلی کشورها تلقی می شود؛ در آمریکا هر روز پلیس این کشور جنایات بی شماری علیه سیاه پوستان مرتکب می شود، اما هیچ گاه این جنایات علنی نمی شود زیرا سانسور و مسئله حقوق بشر مسئله ای است که در آمریکا وجود دارد و آمریکا، اولین کشور پیشگام در نقض حقوق بشر است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcb09b8wrhb5wp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین