تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۱
۰
plusresetminus
علی صداقت نیا گفت: پس از شیوع کرونا وزارت آموزش و پرورش، توزیع کتب درسی را به آموزش و پرورش و مدارس ارجاع داد، آموزش و پرورش که کار آموزش و تربیت را به عهده دارند، به نوعی کار بخش خصوصی، کار تجارت و اقتصادی را انجام می دهند و بر اساس گزارشاتی که ما داریم کتاب هم منگنه می کنند که این کار در شأن جایگاه دستگاه آموزشی کشور نیست.
افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نوشت افزار در سالجاری/ ارائه خدمات توزیع کتب درسی در شأن دستگاه آموزشی کشور نیست
علی صداقت نیا در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا و وجود مشکلاتی برای واحدهای صنفی لوازم التحریر و نوشت افزار، امسال با تدبیر وزارت آموزش و پرورش، کلاس های درس به صورت حضوری برگزار می شود و ارتباط بین دانش آموزان با واحدهای صنفی برقرار شده و این امر باعث خوشحالی همکاران شده است.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار کرمان ادامه داد: زمانی که والدین به همراه فرزندان خود برای تهیه لوازم التحریر به فروشگاه ها می روند، این امر موجب رونق کسب و کار همکارن ما می شود و از سوی دیگر ایجاد امید آفرینی را شاهد خواهیم بود؛ همچنین بچه ها با حضور خود برای تهیه لوازم التحریر خرید کردن و حضور در جامعه را یاد می گیرند و این مسئله یکی از بهترین مسائلی است که در این فصل اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: متأسفانه گرانی اقلام و کالاها به گونه ای شده که هم برای خانواده ها، دانش آموزان و هم واحدهای صنفی ما مشکل ایجاد شده است؛ چرا که دانش آموزان با توجه به سن و سالشان زمانی که برای تهیه اقلام مورد نیاز خود اقدام می کنند، کالاهایی را انتخاب می کنند که خانواده ها وسعشان نمی رسد و در این شرایط هم برای فرزند، والدین و هم برای همکاران ما دیدن چنین صحنه هایی سخت است که آنها نمی توانند، آن وسیله را برای فرزندشان فراهم کنند.

صداقت نیا تأکید کرد: قیمت نوشت افزار نسبت به سال گذشته از 40 تا 100 درصد افزایش داشته است که دلیل این امر گرانی مواد اولیه تولید است؛ به عنوان مثال کاغذ a4 که سال گذشته 60 هزار تومان بوده است امسال 125 هزار توئمان به فروش می رسد و این یعنی قیمت این قلم کالا صد در صد افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار کرمان تصریح کرد: همکاران ما در سال های قبل زمانی که می خواستند کالا خریداری کنند، هر زمان که نقدینگی برای کارخانجات تولیدی حواله می کردند، کالا سفارش می دادند و پس از آن مابقی هزینه را به صورت اقساط پرداخت می کردند اما امروزه واحدهای صنفی لوازم التحریر و نوشت افزار باید کالای خود را صد در صد به صورت نقدی خریداری کنند و کارخانه به صورت پیش فروش کالای خود را به فروش می رساند، به این صورت که اول پول را می گیرند و بعد از 15 تا 20 روز کالا را تحویل می دهند.

وی ابراز کرد: در تمام دنیا دولت ها، برای لوازم التحریر سوپسیت خاصی در نظر می گیرند و این کار بسیار مؤثر است؛ اما متأسفانه در کشورمان قبلا ارز 4200 تومانی برای نوشت افزار در نظر گرفته می شود که این هزینه هم قطع شده است و بر همین اساس قیمت کالاها روز به روز افزایش پیدا می کند.

صداقت نیا اظهار کرد: مسئله دیگر، نظارت بر واحدهای صنفی است که ما این کار را به صورت مداوم انجام می دهیم و تیم های بازرسی ما شامل اتاق اصناف، ادراه کل صمت و سازمان تعزیرات حکومتی است که کالاها را با فاکتور رسمی از تولید کننده با قیمت های مشخص شده مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار کرمان عنوان کرد: پس از شیوع کرونا وزارت آموزش و پرورش، توزیع کتب درسی را که بیش از چهل سال در اختیار کتاب فروشی های سراسر کشور قرار داشت و همکاران ما در سراسر کشور این کار را به نحو احسن انجام می دادند را به آموزش و پرورش ارجاع داد و این اقدام برای مدارس، کاری مضاعف شده بود و پس از پایان بیماری قرار بود که توزیع کتب درسی به چرخه کار قبلی خود باز گردد اما تاکنون وزارت آموزش و پرورش تصمیمی در این زمینه نگرفته است و همکاران ما از این حیث متضرر شده اند.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش که کار آموزش و تربیت را به عهده دارند، به نوعی کار بخش خصوصی، کار تجارت و اقتصادی را انجام می دهند و بر اساس گزارشاتی که ما داریم کتاب هم منگنه می کنند که این کار در شأن جایگاه دستگاه آموزشی کشور نیست.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcezo8znjh8woi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین