تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۷
۰
plusresetminus
امان الله علیمرادی گفت: ایمان و معنویت، علم و معرفت، صفا و اخوت، صلاح اخلاقی و رفتاری و اقتدار و عزت از جمله شاخص های نظام اجتماعی مطرح شده توسط پیامبر(ص) است.
تشریح شاخص های نظام اجتماعی مطرح شده توسط پیامبر(ص)
حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد خاتم‌النبین(ص) و ولادت ششمین وصی ایشان حضرت امام جعفر صادق عليه‌السلام گفت: نظام اجتماعی که حضرت پیغمبر خاتم(ص) ساختند، شاخص‌های گوناگونی دارد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ایمان و معنویت از جمله این ویژگی هاست؛ انگیزه‌ پیش‌برنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل مردم می‌جوشد و آنها را در جهت صحیح به حرکت در می‌آورد.

وی با بیان اینکه پیغمبر اکرم(ص) روح ایمان و معنویت را در دل‌ها زنده کرد و اعتقاد و اندیشه درست به افراد آموخت، عنوان کرد: قسط و عدل از دیگر شاخصه های مطرح شده است؛ در نظام نبوی عدالت و قسط و رساندن هر حقّی به حق‌دار حاکمیت دارد.

این مقام مسئول علم و معرفت را از دیگر ویژگی های نظام اجتماعی دانست و بیان کرد: در نظام نبوی، اصل همه‌ ارزش ها، دانستن و شناختن است؛ کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمی‌دهند؛ مردم با آگاهی و معرفت و قدرتِ تشخیص، نیروی فعّال هستند، نه منفعل.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با اشاره به اینکه صفا و اخوّت از دیگر شاخصه های مطرح شده است، ابراز کرد: در نظام نبوی، درگیری‌های برخاسته از انگیزه‌های خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعت‌طلبی ناپسند است و با آن مبارزه می‌شود و صمیمیّت و اخوّت و برادری و همدلی جاری است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: صلاح اخلاقی و رفتاری از دیگر شاخصه های نظام اجتماعی ساخته شده توسط خاتم النبیین است؛ نظام نبوی انسان ها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی، پاک می‌کند و با اخلاق و مزکّی می‌سازد.

وی اقتدار و عزّت از دیگر شاخصه های نظام اجتماعی مطرح شده توسط پیامبر اکرم(ص) بیان کرد و گفت: جامعه‌ نبوی عزیز و مقتدر و تصمیم‌گیر است، توسری‌خور، وابسته، دنباله‌رو و دست حاجت به سوی این و آن درازکن نیست؛ صلاح خود را که شناخت، برای تأمین آن تلاش می‌کند و کار خود را پیش می‌برد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کار و حرکت و پیشرفت دائمی، مرزبندی با دشمنان، شدت در برابر کفار را از دیگر شاخصه های نظام اجتماعی ساخته شده توسط پیامبر اسلام(ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی در پایان با اشاره به اینکه عقلانیت از دیگر ویژگی های عنوان شده است، خاطر نشان کرد: جامعه نبوی عقلانی است، حرف‌ غیر عالمانه نیست و تا درستی چیزی مسلّم نشود نگویند و تا کذب چیزی روشن نشود، تکذیب نکنند؛ یعنی هم تصدیق محققانه است و هم تکذیب محققانه.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdccmxqs02bq1x8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین