تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۶
۰
plusresetminus
صابر رئیسی دهیار روشندل روستای چاه دادعلی شهرستان رودبارجنوب با اراده قوی خود توانسته است در جمع موفق ترین دهیاران بخش مرکزی قرار گیرد و با عصای خود مشکلات روستا را کنار بزند.
روشندل جنوبی مشکلات روستا را با عصای خود کنار زد
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب، دنیای نابینایان از نظر ما شاید تاریک باشد اما در واقع دنیای دید آنها به وسعت و بزرگی دل و جان است. تصویر آنها از جهان تیره و پوچ نیست؛ بلکه آنها تصویری متفاوت و پاک تر از تصویر ما از جهان دارند؛ چرا که با چشم دل دنیا را می بینند.
 
روز بیست و سوم مهر ماه هر سال روز جهانی نابینایان و عصای سفید نامگذاری شده است. شاید این نامگذاری در هر سال به یادمان آورد،در این دنیا افرادی که بصورت مادرزادی و یا بر اثر حوادث نابینا شده اند کم نیستند، اما در این میان بعضی از این افراد تجسم عینی برای این سخن هستند که معلولیت اگرچه محرومیت است اما محدودیت نیست.
 
خیلی از این افراد ثابت کرده اند که اگر در زندگی همه‌ چیزشان هم بر هم بریزد باز هم امید و توکل وجود دارد و معتقدند اراده و تدبیری فراتر از این دنیا همواره در زندگیشان  نقش دارد، اینها سرمشقی هستند برای کسانی که با کوچک ترین گرهی در زندگی چنان ناامید می شوند که انگار دنیا به آخر رسیده باشد.
 
صابر رئیسی روشندلی از اهالی روستای چاه دادعلی بخش مرکزی روربارجنوب است، کسی که از نعمت بینایی به صورت مادرزادی محروم بوده اما فعالیت های او اثبات می‌کند که خودش به شخصه محدودیت پذیر نیست و با دیگر حواسش موفقیت را تجربه کرده است، اگرچه محدودیت ها و برخورد برخی از اهالی در ابتدای کار زخمی است بر دلِ صابر!
 
 
دهیار روشندل ثابت کرد محرومیت محدودیت نیست
 
صابر رئیسی دهیار روشندل روستای چاه دادعلی از بخش مرکزی شهرستان رودبارجنوب کسی که با اقدامات گوناگون ثابت کرده است محرومیت محدودیت نیست.
 
صابر رئیسی از سال ۹۴ بعنوان دهیار روستا انتخاب شد و حال با گذشت بیش از ۷ سال با اقدامات گوناگون بعنوان یکی از دهیاران موفق در سطح شهرستان رودبارجنوب است.
 
 
صابر از مشکلات پیش روی خود در انتخاب بعنوان دهیار روستا می گوید: روزی که شورای دوره چهارم روستا تصمیم گرفت که دهیار روستا را به دلیل کم کاری و نارضایتی مردم برکنار کند و شورای تصمیم گرفت که دهیار جدید انتخاب شود.
 
 
وی ادامه داد: شورای روستا بنده را بعنوان به عنوان دهیار معرفی کرد و از همان ابتدا جوو سنگینی بر علیه من در روستا بوجود آمد توسط عده ای به دلیل نابینا بودن من و شرایطی که داشتم اما با حمایت شورای روستا ، بخشداری و اداره کل امور روستایی استانداری کرمان حکم بنده رو در تاریخ ۱۳۹۴/۰۹/۲۷ به عنوان دهیار روستای چاه دادعلی به فرمانداری رودبارجنوب ابلاغ شد.
 
 
 دهیار روشندل روستای چاه دادعلی به اهم فعالیت هاي خود اشاره کرد و گفت: یک هکتار زمین را برای دهیاری در بهترین نقطه روستا گرفتم و یک مجموعه بازی برای کودکان ایجاد کردم و جدول کشی، فضای سبز ، زمین والیبال لوله گزاری بوستان و افزایش فضای سبز بهشت زهرای روستا در همان یک هکتار انجام شد.
 
 
رئیسی اذعان کرد: در سرشماری آبان ۹۵ جمعیت روستا که قبل از من زیر ۱۰۰ خانوار بود با تلاش هایی که انجام دادیم یک مهاجرت معکوس در روستا رخ داد و تعداد خانوار روستا به ۱۴۰ خانوار افزایش پیدا کرد.
 
وی افزود: به دلیل پراکندگی روستا و ضعیف بودن آب اکثر مواقع با سوختن پمپ آب مواجع میشدیم با پیگیری های که انجام دادیم موفق به حفر یک حلقه چاه مشکل کامل آب روستا رفع شد.
 
دهیار چاه داد علی عنوان کرد: مدرسه روستا فرسوده بود که با همکاری خیرین مدرسه ساز یک مدرسه ۶ کلاسه در این روستا ساخته شد.
 
وی افزود: زیرسازی و آسفالت جاده روستایی و پروژه روشنایی بهشت زهرا با ۱۲ متر ارتفاع دارای ۱۰ پروژکتور، لوله گزاری وافزایش فضای سبز بهشت زهرا با همکاری بخشداری شهرستان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این دهیار روشندل است. 
 
صابر رئیسی این دهیار روشندل ثابت کرد که با صبر و تلاش فراوان می توان محدودیت ها را برداشت و با قدم گذاشتن در پیچ و خم راه رو های ادارات کل، روستایی در خور شان مردم ساخت.
 
 
انتهای پیام/پ
https://armanekerman.ir/vdch6vnz623nxvd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما