تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۳
۰
plusresetminus
وحید شاهرخی گفت: هدفِ راه‌اندازی خانه‌های هلال، ایجاد پایگاه‌های مردمی و فراگیر است تا آموزش، کمک به نیازمندان، تهیه خبر و اطلاعات اولیه حادثه در اسرع وقت انجام شود.
خانه‌های هلال در تمامی روستاها تشکیل خواهد شد
وحید شاهرخی رییس هلال احمر شهرستان جیرفت در گفتگو با راه آرمان از جیرفت، گفت؛ خانه‌های هلال با تفاهم‌نامه‌ی بین وزارت کشور و سازمان هلال احمر شکل گرفته است.

رییس هلال احمر جیرفت افزود: بودجه و درآمدهای هلال احمر براساس اساسنامه، ثابت نیست، بلکه بخش کمی از درآمدهای سایر ارگانهای دولتی به هلال احمر اختصاص داده می‌شود.

شاهرخی ضمن اشاره به کمک‌های دولتی از طریق ستاد بحران به هلال احمر، خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال به موجب تفاهم‌نامه با وزارت کشور ایجاد شده است که قرار شد در مرحله اول در سطح دهیاری‌های مشخص شده توسط وزارت کشور و در مرحله‌ی بعد، تمامی دهیاری‌ها، خانه‌های هلال را ایجاد کنند.

وی خانه‌های هلال را پایگاههایی فراگیر و مردمی ارزیابی کرد و گفت: هنگام تأسیس خانه هلال، دهیار یا شورای اسلامی روستا بعنوان مسئول خانه هلال انتخاب می‌شود و مسئول خانه هلال موظف به جذب و سازماندهی مردم و اهالی روستا هستند.

شاهرخی بیان کرد: معرفی اولیه روستاهای هدف را وزارت کشور انجام می‌دهد که بعد از اولین جلسه معاونت داوطلبان هلال احمر استان کرمان در جیرفت، خانه‌های هلال جیرفت تشکیل شدند.

خبر و اطلاعات اولیه حادثه توسط خانه‌های هلال ارسال می‌شود 

رییس هلال احمر جیرفت به دریافت اولین خبر و اطلاعات اولیه حادثه از خانه‌های هلال اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۵ خانه هلال در شهرستان جیرفت راه‌اندازی شده که بعد از ارسال لیست اعضای خانه‌های هلال، همکاران هلال احمر برای آموزش، اقدام کردند و بعد از ارائه آموزش، سازماندهی و تیم‌بندی انجام شد.

وی تاکید کرد: درصورت انجام فعالیت، توسط خانه‌های هلال، با مشارکت هلال احمر و خانه‌های هلال، انبار موقتی از تجهیزات امدادی با مشارکت ۵۰ درصد هلال احمر و ۵۰ درصد دهیاری در محل خانه هلال راه‌اندازی می‌شود.

شاهرخی فعال‌ترین خانه‌های هلال جیرفت را ۵ خانه اعلام کرد و گفت: ۲ خانه هلال در محلات تاب‌آور هستند که از سال گذشته اجرایی شده است که شامل محلات کم برخوردار و حاشیه شهر می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهر جیرفت، رسیدگی به مشکلات مردم در ۲ محله‌ی کهوروییه و رهجرد برعهده‌ی هلال احمر بوده که باید پیگیر مشکلات‌شان از طریق شهرستان و مرکز استان بشویم.


بیشترین مشکل مردم در زمینه‌های آب، برق، گاز و فرسودگی مدارس است.

وحید شاهرخی ضمن اشاره به برگزاری جلسه با مردم در ۲ محله‌ی کهوروییه و رهجرد، بیان کرد: لیست مشکلات مردم با اولویت‌بندی مشخص شد که ۵ مشکل اولویت‌دار نهایی شد که بیشترین مشکل مردم در زمینه‌های آب، برق، گاز و فرسودگی مدارس است.

وی درخصوص نتایج پیگیری مشکلات مردم در ۲ محله‌ی کهوروییه و رهجرد گفت: آسفالت منطقه رهجرد، تابلوگذاری کوچه‌ها و همچنین تعویض لوله‌های انتقال آب انجام شده است.

رییس هلال احمر شهرستان جیرفت تاکید کرد: هم‌اکنون بیشترین فعالیت خانه‌های هلال، در دو بخش آموزش و کمک به نیازمندان در حال انجام است و برای رفع مشکل نیازمندان، از توان هلال احمر و خیّرین استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ فاریابی https://armanekerman.ir/vdcdsz0f5yt0sx6.2a2y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما