تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۸
۰
plusresetminus
سحر فلاحی کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: به منظور پیشگیری از بیماری های عفونی و ویروسی و همچنین پیشگیری از آلرژی فصل پاییز توصیه شده که از منابع غذایی دارای ویتامین سی، آ و دی استفاده شود.
مواد غذایی مناسب برای پیشگیری از بیماری های ویروسی و آلرژی فصل پاییز کدامند؟
سحر فلاحی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه مصرف ویتامین ها و توجه به تغذیه در فصل پاییز که عفونت های ویروسی بیشتر شده و بچه ها نیز در سن رشد هستند، بیشتر مورد توجه است، گفت: ویتامین سی، آ و دی برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی تأکید کرد: اینکه منابع ویتامین ها از کجا باید تأمین شود و چگونه بدن در مقابل با ویروس ها ایمن و مقاوم شود، اهمیت دارد؛ برخی از غذاها منبع بسیار خوبی از ویتامین سی هستند.

وی اظهار کرد: ویتامین سی به وفور در طبیعت و غذاها در اکثر سبزیجات و میوه جات این ویتامین وجود دارد و این مسئله کمک می کند افراد دچار کمبود ویتامین سی نشوند؛ اما باید توجه داشت که ویتامین سی بسیار حساس است و با پختن سبزیجات و منابع غذایی حاوی این ویتامین، میزان ویتامین موجود در آن منبع غذایی کاهش پیدا می کند.

فلاحی افزود: زمانی که سبزیجات را خورد می کنیم، میزان ویتامین سی آنها کم می شود، خوردن سالاد و سبزیجات خوب است اما بهتر است که برخی مواقع، به صورت دانه ای مصرف شود به عنوانمثال خیار و هویج را در ظرف میوه و یا میان وعده مورد استفاده قرار گیرد.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: ویتامین آ نیز یکی از ویتامین هایی است که برای پیشگیری از عفونت ها بسیار کمک می کند و چنانچه فردی کمبود ویتامین آ داشته باشد، احتمال اینکه عفونت های ویروسی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فرد ایجاد شود، بسیار زیاد است؛ بنابراین افراد با خوردن هویج، فلفل دلمه ای و سبزیجات زرد و نارنحی می توانند این ویتامین بدن خود را تأمین کنند.

وی عنوان کرد: ویتامین دی نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن، نقش مهمی دارد و این ویتامین، جزو ویتامین هایی نیست که به وفور در غذاها پیدا شود و این ویتامین از طریق مکمل ها معمولا تأمین می شود؛ در تخم مرغ و برخی از روغن ها ویتامین دی وجود دارد اما منبع اصلی ویتامین دی نور خورشید است که توصیه شده هفته ای سه بار پانزده دقیقه در معرض نور خورشید باشیم تا ویتامین دی به بدنمان برسد تا بتواند در تقویت سیستم ایمنی بدن، نقش خود را ایفا کند.

فلاحی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از بهترین راه های دریافت ویتامین دی، استفاده از مکمل هاست؛ مکمل دُز 50 هزار واحدی ویتامین دی توصیه شده است که ماهیانه برای پیشگیری از عفونت ها و بیماری های ویروسی مورد استفاده قرار گیرد و همچنین کودکانی که در سن رشد هستند می توانند روزانه هزار دُز از این ویتامین را برای تأمین ویتامین دی و پیشگیری از عفونت های ویروسی دریافت کنند.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه آلرژی و حساسیت در این فضل بسیار زیاد است و ویتامین دی برای کنترل حساسیت نقش خیلی مهمی دارد، ابراز کرد: برای کاهش آلرژی، میوه و سبزیجات باید به اندازه کافی استفاده شود و همچنین بدن نباید کم آب باشد و بنابراین باید به اندازه کافی در طول روز مایعات باید استفاده شود.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcftxdyew6dm0a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین