تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۹
۰
۱
plusresetminus
محمد حسین صادقی تهیه کننده انیمیشن لوپتو گفت: استان کرمان جزو پیشروترین استان های کشور در حوزه انیمیشن است و این مسئله باعث شده که استودیو های متعددی در استان داشته باشیم که در حوزه های گوناگون کارهای مختلف و خوبی را انجام می دهند و همچنین آثار خوبی در کرمان در بخش پروژه های سینمایی تولید می شود.
«لوپتو»؛ انیمیشن سینمایی از دل کویر/ کرمان جزو پیشروترین استان های کشور در حوزه انیمیشن است
محمد حسین صادقی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه انیمیشن لوپتو، انیمیشنی موزیکال و طنز با محتوای طنز و کمدی برای مخاطب کودک و نوجوان است، گفت: استودیو فراسو ابعاد سال ها است که در حوزه انیمیشن کار و آثار سینمایی و تلویزیونی را تولید می کند.

تهیه کننده انیمیشن لوپتو ادامه داد: از ابتدا فعالیت برنامه و رویای اصلی تمام اعضای استودیو فراسو ابعاد، ساخت فیلم سینمایی انیمیشن بوده برای مخاطب کودک و نوجوان بوده است و ما از شروع فعالیتمان از اواسط دهه هشتاد، این رویا را در سر داشتیم که فیلم سینمایی بسازیم اما فرصت ساخت آن تا سال 1395 فراهم نشد و در سال 95 ساخت انیمیشن سینمایی لوپتو را آغاز کردیم.

وی در خصوص دلیل نامگذاری این انیمیشین سینمایی به نام «لوپتو» اظهار کرد: بسیاری از کرمانی های می دانند کلمه لوپتو به معنای عروسک و اسباب بازی دست ساز است و در قدیم مادران برای فرزندان خود با وسایلی که در منزل داشتند یک عروسک و اسباب بازی درست می کردند که اسم آنها لوپتو بود.

صادقی افزود: به دلیل آنکه موضوع اصلی انیمیشن در زمینه ساخت اسباب بازی است و برند آن اسباب بازی ها لوپتو است؛ بنابراین نام فیلم را هم لوپتو گذاشتیم.

تهیه کننده انیمیشن لوپتو با تأکید بر اینکه اکران این انیمیشن را به صورت ویژه در کرمان خواهیم داشت، عنوان کرد: تلاش می کنیم برای اکران در کرمان تبلیغات گسترده ای را انجام دهیم والبته نکته ای که وجود دارد این است که پخش فیلم ها در سینما توسط شرکت های سینمایی انجام می شود و به این منظور شرکت ها پروتکل های مشخصی دارند که عمل کردن به آن قواعد پخش کار خیلی راحتی نیست؛ اما این انیمیشن در کرمان اکران می شود.

وی تأکید کرد: استان کرمان جزو پیشروترین استان های کشور در حوزه انیمیشن است و این مسئله باعث شده که استودیو های متعددی در استان داشته باشیم که در حوزه های گوناگون کارهای مختلف و خوبی را انجام می دهند و همچنین آثار خوبی در کرمان در بخش پروژه های سینمایی تولید می شود.  

صادقی ابراز کرد: هنر صنعت انیمیشن ترکیبی از هنر و فعالیت های تولیدی و صنعتی است و در استان کرمان به دلیل عدم وجود امکانات در حوزه انیمیشن دچار مشکلات عمده هستیم و زمانی که از صنعت حرف می زنیم، مجموعه فعالیت هایی است که می تواند ثروت آفرین باشد و در اقتصاد نقش خوبی را ایفا کند؛ بنابراین برای آنکه صنعت انیمیشن را تقویت کنیم، فاصله خیلی زیادی داریم و امیدواریم شاهد شکل گیری صنعت نوین انیمیشن در کرمان باشیم.

تهیه کننده انیمیشن لوپتو خطاب به مردم خاطر نشان کرد: مردم با دیدن انیمیشن سینمایی «لوپتو» در سالن های سینما از ما به عنوان تولید کننده اثر حمایت کنند؛ چرا که حمایت و نگاه آنها برای ما یسیار ارزشمند است؛ ما تمام تلاش خودمان را می کنیم که برای فرزندان کشورمان آثار جذاب و با فضای شاد تولید کنیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcjxyevhuqetiz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

صادق
باعث غرور من کرمانی است
آخرین عناوین