تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۵
۰
plusresetminus
احمد وفائی با تأکید بر اینکه به دنبال جذب مخاطب کودک و نوجوان هستیم تا این قشر با مطالعه خود بگیرند و در آینده تأثیر گذار باشند، گفت: سعی کرده ایم کتابخانه ها را به بخش کودک مجهز کنیم و هم اکنون 35 هزار عضو کودک داریم و نسبت به سال گذشته افزایش 60 درصدی در این عرصه داشته ایم.
عضویت ۳۵ هزار کودک در کتابخانه های عمومی استان کرمان/ فعالیت ۱۳۳ باب کتابخانه عمومی در سطح استان
احمد وفائی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با بیان اینکه شعار هفته کتاب و کتابخوانی« ما همانیم که می خوانیم» است، گفت: پس از بیماری کرونا، 133 باب کتابخانه عمومی در استان کرمان با طرح های خلاقانه و پیگیری های مستمر برآمدند تا آسیب های ناشی از شیوع کرونا را کاهش دهند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان ادامه داد: هم اکنون بیش از 120 هزار عضو در کتابخانه های عمومی استان داریم که این تعداد عضو جبران دوران آسیب بیماری کرونا است؛ همچنین بیش از 800 هزار جلد کتاب در یک سال گذشته از کتاب خانه های عمومی استان امانت داده شده که این عدد قابل توجه است و این اقدامات میسر نمی شود مگر با انجام برنامه های فرهنگی متعدد.

وی تصریح کرد: هم اکنون در کتابخانه های عمومی استان کرمان یک میلیون و 720 هزار جلد کتاب وجود دارد که نسبت به سال گذشته بیش از 70 هزار جلد کتاب افزایش داشته ایم.

وفائی با تأکید بر اینکه به دنبال جذب مخاطب کودک و نوجوان هستیم تا این قشر با مطالعه خود بگیرند و در آینده تأثیر گذار باشند، عنوان کرد: سعی کرده ایم کتابخانه ها را به بخش کودک مجهز کنیم و هم اکنون 35 هزار عضو کودک داریم و نسبت به سال گذشته افزایش 60 درصدی در این عرصه داشته ایم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان افزود: بیش از 250 هزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان در کتابخانه های استان موجود است و با توجه به استقبالی که از کتب حوزه کودک ونوجوان صورت گرفته است، در نظر داریم تعداد کتب این حوزه را ماهانه افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: در ایام کرونا گروه ها و صفحات مختلفی با موضوع کتاب در شبکه های اجتماعی فعال بوده اند که این صفحات و گروه ها 60 هزار دنبال کننده فعالیت داشته اند و بیش از 100 هزار مطلب در سال گذشته در گروه ها و صفحات در فضای مجازی تولید و ارائه شده است.

وفائی با بیان اینکه ما یک نهاد عمومی هستیم و با محوریت انجمن های کتابخانه عمومی استان کار می کنیم و بر این باوریم که کار انجمنی، کار موفق تری است، ابراز کرد: 63 انجمن در سطح استان داریم که در این انجمن ها بیش از 120جلسه تشکیل داده اند و این جلسات 900 مصوبه داشته اند که از این تعداد، نود درصد مصوبات اجرا شده اند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان تأکید کرد: ما به دنبال استفاده از ظرفیت دستگاه ها، نهادها، سازمان های مردم نهاد و تشکل ها برای مسئله کتابخوانی بوده ایم و هم اکنون 31 کتابخانه مشارکتی داریم و همچنین با دستگاه ها و نهادهای مختلف 21 تفاهم نامه ملی و استانی امضا کرده ایم تا از ظرفیت برای ترویج کتابخوانی استفاده کنیم و در این راستا مسابقات کتابخوانی متعددی را نیز برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: طرح«پیک کتاب» را در سال های اخیر برای کسانی که امکان مارجعه به کتابخانه ها نداشتند را اجرا کرده ایم؛ به این صورت که افراد عضو کتابخانه با تماس کتاب مد نظر خود را درخواست می کردند و همکاران ما با مراجعه به منزل فرد کتاب را در اختیار فرد قرار می دادند و بعد از مدت زمان مشخص کتاب را از فرد پس می گرفتند که در چند ماه اخیر ده هزار جلد کتاب این گونه امانت داده شده است.

وفائی عنوان کرد: بر این باوریم که کتابخانه باید از فضای کتابخانه ای خارج و باید یک مرکز فرهنگی است و به همین دلیل نشست های فرهنگی در حوزه کودک، معرفی کتاب، نقد و بررسی کتب، جمع خوانی، کارگاه های آموزشی و دیگر عرصه ها برگزار کرده ایم تا مخاطبان خود را بیشتر به کتابخانه بیاوریم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان خاطر نشان کرد: بهسازی، بازسازی، شاداب سازی و زیبا سازی کتابخانه ها مد نظر ماست و در یک سال و نیم گذشته در 40 کتابخانه در سطح استان این اتفاق رقم خورده است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcb8gb8frhbf0p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین