تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۳
۰
۱
plusresetminus
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان رودبارجنوب گفت: کتابخانه عمومی تنها مکان فرهنگی شهرستان است و فضا و زیر ساخت کتابخانه جوابگوی جمعیت شهرستان نیست.
تنها کتابخانه عمومی رودبارجنوب نیازمند حمایت مسئولان/ فضای کتابخانه عمومی جوابگوی نیاز دومین شهرستان پرجمعیت جنوب کرمان نیست
به گزارش خبرنگار راه آرمان از رودبارجنوب،کتاب یکی از بزرگترین داشته‌های انسان‌هاست که با آن به بسیاری از دانش‌ها، علوم و فرهنگ و پرورش دست پیدا می‌کنند، کتاب دریچه‌ای به سوی دانایی است و آدم‌های کتاب خوان همیشه یک پله از دیگران پیش‌تر هستند و همین یک پله راه‌شان را با دیگران متفاوت می‌کند. کسانی که کتاب می‌خوانند انسان‌های مشتاق‌تری برای یادگیری، استفاده از دانش‌ها و پیاده کردن آن هستند.
 
الهام شهداد نژاد مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان رودبارجنوب در گفتگو باخبرنگار راه آرمان در رودبارجنوب گفت: تنها مکان فرهنگی شهرستان رودبارجنوب کتاب خانه عمومی این شهرستان است.
 
وی ادامه داد: توسعه فرهنگ کتابخانه و کتابخوانی نیازمند حمایت و همکاری همه دستگاه ها است.
 
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان رودبارجنوب با اشاره به نقش مهم کتاب در جامعه، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهایدنه سازی فرهنگ مطالعه سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
 
رئیس کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا رودبارجنوب با بیان اينکه روزانه سعی مي کنم مطالعه داشته باشم،عنوان کرد: استقبال از فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان بد نیست ولی باید تلاش کنیم که بهتر شود.
 
شهداد نژاد بیان کرد: کتابخانه عمومی رودبارجنوب در هشت بخش نشریات، مرجع تازه های کتاب، دفاع مقدس،کرمان شناسی،کمک درسی و مخزن و بخش کودک و نوجوان فعالیت دارد.
 
رئیس کتابخانه های عمومی رودبارجنوب جنوب تصریح کرد: کتاب باید جز لوازم ضروری هر خانواده باشد که متاسفانه اینطور نیست و خانواده باید اهل مطالعه باشند و برای کودکان نیز کتاب تهیه کنند.
 
شهداد نژاد نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و گفت: دستگاه هایی مانند کتابخانه های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، شهرداری، شوراهای اسلامی و همچنین سازمان های مردم نهاد در این زمینه نقش مهمی دارند.
 
دانش آموزان نباید با کتاب بیگانه باشند؛ نقش مدرسه در کتاب‌خوان کردن فرزندان
 
 رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان رودبارجنوب بیان کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی در فرد نهادینه شود و توجه به این امر مهم، جامعه را به سمت و سوی آینده ای روشن سوق می دهد.
 
وی گفت: فرهنگ کتابخوانی باید بین مردم رواج پیدا کند و در این بین آموزش و پرورش نیز برنامه کتابخوانی برای بچه ها از مهد کودک تا دبیرستان داشته باشند.
 
رئیس کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا رودبارجنوب اظهار کرد: زنگ کتاب و ایجاد کتابخانه مدرسه ای اقدامی مهم در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
 
رئیس کتابخانه عمومی رودبارجنوب خاطر نشان کرد: متاسفانه مطالعه در بین مسئولان بسیار کم است و این فرهنگ باید گسترش پیدا کند.
 
وی در پایان افزود: کمبود فضا و زیر ساخت کتابخانه عمومی شهرستان جوابگوی نیاز جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت جنوب کرمان نیست.
 
متاسفانه مدت‌هاست که برخی‌ها کمتر به سراغ کتاب می‌روند و اظهار می‌کنند که قیمت کتاب بالاست و یا فرصتشان برای مطالعه کم است اما بدون شک راه‌هایی وجود دارد که بتوان سطح مطالعه را بالا برد.
 
این روزها به لطف فضای مجازی کتاب‌های صوتی بسیاری منتشر و در دسترس مردم قرار دارد و یا فایل‌های آنها به راحتی قابل استفاده است و دیگر نمی‌توان گفت دسترسی به کتاب و خرید کتاب کار سختی است.
 
انتهای پیام/پ
https://armanekerman.ir/vdcjyyevvuqetaz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ریحانه راه روح
ضمن عرض سلام وخداقوت خدمت شما
واقعا مطالب خوبی را بیان کردین وان شاءالله که روز به روز به علاقه مندان کتاب وکتاب خوانی افزوده بشه و این فرهنگ کتابخوانی همه جا رواج پیداکنه