تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
۰
plusresetminus
حسین ساجدی فر گفت: جای خالی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی در رشته های هوش مصنوعی، گرایش های مختلف فناوری اطلاعات، رایانش ابری و دیگر رشته ها احساس می شود و امیدواریم مسئولان کمک و اهمیت این موضوع را درک کنند و به سمت این دسته رشته ها برویم.
۶۰۰ روستا استان فاقد اینترنت هستند/ جای خالی رشته های حوزه فناوری اطلاعات در دانشگاه های استان
حسین ساجدی فر در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه استان کرمان از نظر زیر ساخت و پوشش اینترنت وضعیت مناسبی ندارد، گفت: شرایط روستاهای استان در زمینه اینترنت میانگین هفتاد درصد است به این معنا که سی درصد روستاهای استان هم اکنون پوشش مناسبی ندارند و به غیر از پنج شهرستانِ استان، بقیه شهرستان ها در زمینه روستایی مشکلات بسیاری دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت روستاهای یاد شده به دلیل کم کاری هایی است که قبلا صورت گرفته و همچنین عامل دیگر وسعت استان است، عنوان کرد: در کل کشور، پنج هزار روستا فاقد اینترنت هستند که از این تعداد ۶۰۰ روستا در کرمان است به این معنی که ما به اندازه پنج استان، روستا فاقد اینترنت داریم که دلیل این مسئله وسعت استان و پراکندگی روستاها و صعب العبور بودن مسیرهاست.

وی افزود: در تلاشیم با تمام توان مشکل روستاهای فاقد اینترنت را حل کنیم و وعده ای که در این زمینه از سمت وزارت خانه و شخص وزیر داده شده، این است که تا پایان سال به میزان نود تا نود و پنج درصد به موارد مطلوب در زمینه اینترنت روستایی دست پیدا کنیم.

ساجدی فر با تأکید بر اینکه توجه به بومی سازی تجهیزات در صنعت مخابرات آن مهمی است که در شرکت های دانش بنیان به آن نیازمندیم، تصریح کرد: تجهیزات مدام بر لبه تکنولوژی در حال حرکت هستند و به روز می شوند و بنابراین جای خالی در این زمینه احساس می شود و شرکت های دانش بنیان باید در ساخت تجهیزات مخابراتی و رادیویی وارد شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ضمن اشاره به مطلب فوق ابراز کرد: وزارت خانه در نظر دارد که سالی ده درصد ایرانی سازی در زمینه تجهیزات مخابراتی را افزایش دهد؛ بنابراین شرکت های دانش بنیان در این زمینه جای کار بسیار دارند چرا که بازار، عرضه و تقاضا وجود دارد و جای خالی محصولات ایرانی در این عرصه دیده می شود.

وی عنوان کرد: استان کرمان در زمینه شرکت های دانش بینیان بسیار پرکار شده است و نسبت به بسیاری از استان های همسایه در رده های بالا قرار داریم و مسئله ای که در این راستا وجود دارد این است که در استان کرمان به دلیل نیاز درخواست ثبت شرکت های معدنی، عمده شرکت های دانش بنیان حول شرکت های معدنی شکل گرفته اند و به همین دلیل ما از سایر عرصه ها مقداری عقب مانده ایم و این مسئله به این معنا نیست که شرکت های دانش بنیان ما کم هستند.

ساجدی فر اظهار کرد: نیاز است در زمینه های مختلف دانش بنیان کار کنیم که یکی از عرصه ها در این راستا، دانشگاه ها هستند که باید عزم استانی در پذیرش رشته های جدید شکل گیرد؛ با توجه به اینکه دانشگاه های درجه یکی همچون دانشگاه باهنر و تحصیلات تکمیلی در استان داریم، جای خالی برخی از رشته ها در این دانشگاه ها احساس می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان بیان کرد: سال ها تمرکزمان بر رشته های علوم پایه بوده است چرا که در آن زمان این مهم احساس می شد ولیکن امروز باید فراتر گام برداریم و به سمت رشته هایی  برویم که آینده ما را تأمین می کنند.

وی گفت: جای خالی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی در رشته های هوش مصنوعی، گرایش های مختلف فناوری اطلاعات، رایانش ابری و دیگر رشته ها احساس می شود و امیدواریم مسئولان کمک و اهمیت این موضوع را درک کنند و به سمت این دسته رشته ها برویم چرا که اگر در این رشته ها جذب هیئت علمی و دانشجو داشته باشیم، دانشگاه های استان در سال های آینده از استان های پیشرو در این زمینه خواهد بود.

ساجدی فر خاطر نشان کرد: استان کرمان در زمینه انیمیشن از استان های پیشرو کشور است که اگر در این زمینه افراد به خوبی حمایت شوند، بازار خوبی برایشان وجود دارد و همچنین در زمینه فناوری اطلاعات ما افراد توانمندی داریم که بسیاری از این افراد خارج از استان درس خوانده اند، بنابراین اگر رشته های دانشگاهی به سمت حوزه فناوری اطلاعات سوق پیدا کنند، اتفاقات خوبی در این عرصه رخ خواهد داد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdca0wn6e49neo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما