تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۷
۰
plusresetminus
امان الله علیمرادی با تأکید بر اینکه حضرت زینب کبری سلام الله علیها مظهر اقتدار در برابر حکام مغرور و متکبر بودند، گفت: این بانو گرانقدر مظهر ایستادگی و اقتدار روحی است؛ در کوفه زمانی که ابن‌زیاد زبان شماتت را باز می کند که مثلاً «هان! دیدید چه شد، دیدید شکست خوردید»؛ در جوابش میگوید «مَا رَاَیتُ اِلَّا جَمیلا»؛ هر چه دیدم زیبایی بود.
حضرت زینب(س) ظرفیت عظیم روحی و عقلی زن را به تاریخ نشان داد/ ایشان مظهر اقتدار در برابر حکام مغرور و متکبر است
حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار گفت: بی بی زینب کبری سلام الله علیها به تاریخ و جهانیان، ظرفیت روحی و عقلی عظیم زن را نشان داد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت زینب سلام الله علیها در برابر کسانی که جنس زن را تحقیر می کردند و می کنند، توانست علو مرتبه‌ زن و عظمت و قدرت روحی، عقلانی و معنوی زن را نشان دهد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها نشان دادند که زن می تواند اقیانوسی از صبر و تحمل باشد و صبر ایشان اصلا قابل توصیف نیست در خصوص صبر حضرت در برابر شهادت ها ابراز کرد: در نصف روز یا یک روزِ ناقص، هجده نفر از عزیزان حضرت زینب کبری سلام الله علیها شهید شدند و در چنین مصیبتی، حضرت صبر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با اشاره به صبر حضرت زینب کبری سلام الله علیها در برابر اهانت ها اظهار کرد: ایشان بانویی بودند که از ابتدای عمر با عزت زندگی کرده و از دوران خردسالی تا بزرگی همه با چشم عظمت به او نگاه کرده‌اند، از طرف اراذل و اوباش لشکر اموی آن ‌‌جور مورد اهانت قرار میگیرد، صبر می کند و نمی شکند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بی بی زینب کبری سلام الله علیها در برابر مسئولیت سنگین جمع‌آوری و مراقبت از فرزندان یتیم و زن های داغدار صبر داشتند و این کار عظیمی است، توانست ده‌ها زن و کودک داغدار و آسیب‌دیده و مصیبت‌زده را جمع ‌و جور کند، نگه دارد و بتواند اینها را در این سفر دشوار اداره کند.

وی با بیان اینکه زینب کبریٰ سلام الله علیها اقیانوسی از صبر و آرامش را نشان داد؛ یعنی جنس زن می تواند به این نقطه‌ عظیم از قدرت روحی و معنوی برسد، عنوان کرد: ایشان نشان داد که زن می تواند قله بلندی از خردمندی و تدبیر باشد؛ همچنین رفتار خردمندانه و قدرت عقلانی و تدبیری که حضرت زینب کبری سلام الله علیها در دوران اسارت داشتند حقیقتاً شگفت‌آور است.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با تأکید بر اینکه حضرت زینب کبری سلام الله علیها مظهر اقتدار در برابر حکام مغرور و متکبر بودند، تصریح کرد: این بانو گرانقدر مظهر ایستادگی و اقتدار روحی است؛ در کوفه زمانی که ابن‌زیاد زبان شماتت را باز می کند که مثلاً «هان! دیدید چه شد، دیدید شکست خوردید»؛ در جوابش میگوید «مَا رَاَیتُ اِلَّا جَمیلا»؛ هر چه دیدم زیبایی بود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حضرت زینب کبریٰ سلام الله علیها زبان گویای تبیین حقیقت و تنبیه جاهلان است؛ ایشان وقتی مقابل مردم وقتی قرار می گیرد، آنجا جای اظهار اقتدار نیست، جای تنبیه است، جای تبیین است، جای سرزنش مردمی است که نمی دانند چه کار کرده‌اند و چه کار باید می کردند.

وی ادامه داد: حضرت زینب کبریٰ سلام الله علیها با رفتار خود و با بیانات خود، ظرفیت معنوی و عقلانی جنس زن را نشان داد؛ ایشان به گونه ای حرف می زدند مانند اینکه حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام حرف می زند و به گونه ای می ایستادند همانند اینکه پیامبر در مقابل کفار ایستاده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با اشاره به اینکه حضرت زینب کبری سلام الله علیها جهاد تبیین، جهاد روایت را راه انداخت و اجازه ندارد که روایت دشمن بر حادثه غلبه پیدا کند، گفت: روایت حضرت زینب کبری سلام الله علیها توانست بر افکار عمومی غلبه پیدا کند و تا به امروز روایت زینب کبریٰ سلام الله علیها از حادثه‌ عاشورا در تاریخ مانده است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: این مهم یک درس است که باید حقایق جامعه‌، کشور، انقلاب و دفاع مقدس را باید روایت کرد تا دشمن روایت نکند؛ چرا که اگر دشمن روایت کند؛ هر جور که بخواهد، روایت و توجیه می کندو  جای ظالم و مظلوم جای شهید و جلاد را عوض می کند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcc4xqs02bq1o8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین