تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۷
۰
plusresetminus
حسن هانی زاده گفت: ورود رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین با واکنش تند مردم فلسطین مواجه شده است چرا که رئیس اسحاق هرتسوگ در طول دهه گذشته نقش مستقیمی در کشتار جوانان فلسطینی و ملت فلسطین داشته و به همین دلیل هم در جهان اسلام و هم در جزیره بحرین، این سفر، سفر نامشروع رژیم صهیونیستی در جنوب خلیج فارس تلقی می شود.
خیانت آشکار به ملت فلسطین با سفر رئیس جمهور اسرائیل به بحرین/ رژیم آل خلیفه مسیر خطرناکی را برای بقا انتخاب کرده است
حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سفر رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتسوگ به منامه پایتخت بحرین گفت: این سفر نشان می دهد که رژیم آل خلیفه مسیر خطرناکی را برای باقی ماندن در قدرت انتخاب کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: بحرین از سال 1399 در چهارچوب طرح صلحی به اتفاق امارات متحده با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کرده و این نخستین سفر رئیس جمهور اسرائیل به جزیره بحرین تلقی می شود که همزمان با این سفر شوم، هزاران تن از مخالفان رژیم آل خلیفه در بحرین با انجام تظاهراتی این سفر را خیانت آشکار رهبران جزیره بحرین به ملت های اسلامی به ویژه ملت فلسطین تلقی کرده اند.

وی بیان کرد: در حالی که این سفر یک نوع خیانت آشکار به مردم فلسطین است، ورود رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین با واکنش تند مردم فلسطین مواجه شده است چرا که رئیس اسحاق هرتسوگ در طول دهه گذشته نقش مستقیمی در کشتار جوانان فلسطینی و ملت فلسطین داشته و به همین دلیل هم در جهان اسلام و هم در جزیره بحرین، این سفر، سفر نامشروع رژیم صهیونیستی در جنوب خلیج فارس تلقی می شود.

هانی زاده افزود: رژیم آل خلیفه ثابت کرد که دنبال ماجراجویی و ایجاد تقابل بین کشورهای دو سوی ساحل خلیج فارس برآمده زیرا در این سفر رئیس رژیم صهیونیستی قرار است موافقت جزیره بحرین با حضور نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب خلیج فارس را به دست بیاورد و این اقدام می تواند نوعی تنش در منطقه و به ویژه منطقه حساس خلیج فارس ایجاد کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ضمن اشاره به مطلب فوق عنوان کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد با اسقرار نیروهای نظامی و دریایی خود در جزیره بحرین مانع رفت و آمد آزاد کشتی ها تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس شود و همچنین تلاش رژیم صهیونیستی برای تسلط بر تنگه باب المندب هم بخشی از سیاست های راهبردی رژیم صهیونیستی برای فشار بر ایران و محور مقاومت تلقی می شود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بین بحرین و برخی از کشورهای عضو همکاری خلیج فارس به دلیل دعوت از رئیس رژیم صهیونیستی برای دیدار بحرین اختلاف نظرهایی وجود دارد که این اختلاف نظرها ممکن است به تنش نظامی بین شش کشور منجر شود.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcfxydy0w6dmya.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین