تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۸
۰
plusresetminus
ابراهیم افضلی اظهار کرد: آموزش، لازمه‌ی فرهنگ‌سازی درمورد فوریت‌های پزشکی است و احتمال قطع نخاع و مرگ بیمار در اثر انتقال بدون آمبولانس به بیمارستان وجود دارد.
قطع نخاع و مرگ بیمار، ناشی از انتقال بدون آمبولانس به بیمارستان
 ابراهیم افضلی رییس مرکز فوریت های پزشکی جیرفت در گفتگو با خبرنگار راه آرمان از جیرفت گفت: در هفته‌ی پدافند غیرعامل برنامه‌های متنوعی داشتیم از جمله مانورهای رژه موتوری با همکاری پلیس راهور، هلال احمر و مانور لحظه صفر با همکاری فرودگاه جیرفت را برگزار کردیم.

رییس مرکز فوریت های پزشکی جیرفت افزود: در هفته پدافند غیرعامل، مانور قطع برق بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت، حمله قطع اینترنت بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج و حمله سایبری اجرا شد.

افضلی درخصوص حوزه‌ی کاری مرکز فوریت‌های پزشکی جیرفت، خاطرنشان کرد: کل منطقه‌ی جنوب کرمان، جزو حوزه کاری مرکز فوریت های پزشکی جیرفت می‌باشد و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد کل ماموریت‌ها ۲۰ هزار و ۳۳۳ ماموریت بوده که نسبت به شش ماهه اول سال گذشته، ۷ درصد رشد داشته است.

افضلی بیان کرد: در شش ماهه‌ی اول سال جاری، ۵ هزار و ۵۳۳ ماموریتِ مرتبط با حمل و نقل بوده و ۳ هزار و ۵۲۸ ماموریت غیر مرتبط با حمل و نقل بوده است و ۴ هزار و ۹۳۵ بیمار تصادفی به بیمارستان اعزام شده‌اند و بیماران غیرتصادفی هم ۶ هزار و ۳ نفر بوده است.

اعزام آمبولانس، حتی برای اکثر مزاحمت‌های تلفنی اورژانس


وی درخصوص تماس‌های تلفنی با مرکز فوریت های پزشکی جیرفت گفت: در ۶ ماهه‌ی نخست سال جاری، ۹۵ هزار و ۳۲۴ تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پزشکی جیرفت برقرار شده است که ۱۷ هزار و ۵۹ مورد از این تماس‌ها، منجر به اعزام آمبولانس شده است و ۲ هزار و ۶۹۹ مورد مشاوره تلفنی نیز انجام شده است و متاسفانه طی این مدت، ۹ هزار و ۲۵ مورد مزاحمت تلفنی بوده که اکثراً هم منجر به اعزام آمبولانس شده است.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی جیرفت، با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در مورد تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پزشکی، افزود: برای ایجاد زمینه‌ی لازم برای فرهنگ‌سازی، نامه‌ی هماهنگی جهت آموزش با ادارات دولتی، برای فرمانداری ارسال شده و هم‌اکنون کارشناس آموزش این مرکز در مدارس شهر جیرفت، درحال آموزش فوریت‌های پزشکی است.

وی احیای موفق توسط پرستاران مرکز فوریت‌های پزشکی جیرفت در سال جاری را ۷ مورد اعلام و تصریح کرد: اورژانس جزو ارگان‌هایی است که ارتباط مستقیم با مردم دارد و هنگام حضور بر بالین بیمار، درمان اولیه را شروع کرده و درصورت لزوم، عملیات انتقال بیمار به بیمارستان را انجام می‌دهد.

افضلی درخصوص انتقال بیمار بدون آمبولانس به بیمارستان، تاکید کرد: اگر بیمار بدون آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شود احتمال قطع نخاع و مرگ بیمار وجود دارد که از لحاظ معنوی، داغدار شدن خانواده‌ها را درپی دارد.

انتهای پیام/ فاریابی https://armanekerman.ir/vdcevz8zpjh8xvi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما