تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۷
۰
plusresetminus
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور؛

رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در رفسنجان

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: بیش از ۳ هزار داوطلب در مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در رفسنجان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در رفسنجان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ دکتر عبدالرضا کاظمی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با توجه به اولین سال دو مرحله ای شدن کنکور سراسری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تعداد ۳۶۵۶ نفر داوطلب در چهار گروه آزمایشی در روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی افزود: ۱۶۹۶ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنج شنبه که تعداد ۵۷۰ نفر آقا و مابقی خانم در ۴ حوزه امتحانی به رقابت خواهند پرداخت.

دکتر کاظمی اضافه کرد: ۸۴۷ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی که ۵۹۰ نفر خانم و ۲۶۴ نفر آقا و ۶۹۰ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی که ۴۸۶ نفر آقا و ۲۵۰ نفر خانم و صبح جمعه با هم به رقابت خواهند پرداخت. همچنین ۲۱۶ نفر در گروه آزمایشی زبانهای خارجی که ۱۶۴ خانم و ۷۰ نفر آقا در عصر پنج شنبه و ۲۰۷ نفر در گروه آزمایشی هنر که ۱۶۸ نفر خانم و ۵۲ نفر آقا عصر جمعه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه شرکت در آزمون مرحله اول اختیاری بوده و نتیجه کلی اعلام می شود که انتخاب رشته هم ندارد خاطر نشان کرد: داوطلبان باید منتظر برگزاری مرحله دوم کنکور در تیرماه باشند و پس از اعلام نتایج اولیه آزمون تیرماه کسانی که حائز رتبه مجاز شده اند به صورت یکجا انتخاب رشته می کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان مجازند یکی و یا هر دو آزمون مرحله اول و دوم را شرکت کنند و اگر کسی هر دو مرحله را شرکت کرد نتایج هر آزمون که بهتر بود برای وی لحاظ می‌شود.

دکتر کاظمی با توجه به شیوع مجدد کرونا و موج هشتم بیان داشت: برای برگزاری مرحله اول کنکور اجرای پروتکل های بهداشتی طبق دستورالعمل سازمان سنجش خواهد بود تا با سایر نقاط کشور یکسان باشد.
 
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdccsiqs42bq1x8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما