تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۷
۰
plusresetminus
مسئول ستاد اعتکاف استان کرمان گفت: امسال برگزاری اعتکاف ویژه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
اعلام آمادگی ۱۵۰ مسجد استان برای برگزاری مراسم اعتکاف/ اعتکاف ویژه دانش‌آموزان را خواهیم داشت
حجت الاسلام سعید شهابی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ در خصوص آثار و برکات اعتکاف در زندگی افراد گفت: حضور در این مراسم معنوی آثار اخروی دارد، خداوند متعال یکی از راه‌های آمرزش گناهان انسان‌ها را شرکت در اعتکاف قرار داده است؛ کسی که در طول مراسم اعتکاف موفق به توبه می‌شود و می‌تواند خلوتی برای خود ایجاد کند، گناهانش آمرزیده می‌شود.

مسئول ستاد اعتکاف استان کرمان ادامه داد: یکی دیگر از آثار این مراسم معنوی این است که آثار دنیایی برای فرد ایجاد می‌شود که از جمله آنها می‌توان به تقویت اراده‌ اشاره داشت؛ در بازه زمانی سه روزه اعتکاف، انسان برخی کارها را باید انجام و برخی کارها را نباید انجام دهد؛ بنابراین حضور در این مراسم معنوی تمرینی برای فرد معتکف است.

وی ابراز کرد: تاکنون بیش از 150 مسجد در سطح استان برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند که اسامی و جزئیات برگزاری مراسم در سایت مربوطه منتشر خواهد شد و همچنین معتکفین در سطح شهر کرمان می‌توانند به 24 مسجد مراجعه کنند.

حجت الاسلام شهابی عنوان کرد: تمامی مساجدی که برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند توسط خادمین مورد بررسی قرار گرفته‌اند و از نظر سیستم گرمایشی، نظافت، سرویس‌های بهداشتی و... تأیید شده‌اند و به آن مساجد مجوز برگزاری مراسم اعتکاف را داده ایم و همچنین خدماتی از جمله سحری، افطاری، میان وعذه بین سحر و افطار در تمامی مساجد در خدمت معتکفین خواهیم بود.

مسئول ستاد اعتکاف استان کرمان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی خوبی در این ایام در نظر گرفته شده است، افزود: معتکفین تزریق دُز یادآور را فراموش نکنند تا شاهد ایجاد مشکلات برای معتکفین نباشیم و همچنین چنانچه فردی بیمار است، خواهشمندیم به هیچ عنوان در مراسم اعتکاف شرکت نکند.

وی اظهار کرد: زمان ثبت نام در مراسم اعتکاف از پنجم بهمن ماه تا دو روز قبل از آغاز مراسم است که گفتنی است ثبت‌ نام در سراسر استان از طریق سایت انجام می‌شود و امسال ثبت نام به صورت دستی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام شهابی تصریح کرد: تاکنون تمهیدات برای حضور بیش از 50 هزار معتکف در مساجد استان در نظر گرفته شده است و در سطح شهر کرمان نیز چهار هزار و 500 معتکف را می‌توانیم پوشش دهیم.

مسئول ستاد اعتکاف استان کرمان خاطر نشان کرد: امسال اعتکاف ویژه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و سعی کرده‌ایم در تمامی شهرستان‌ها فضا ویژه نوجوانان را ایجاد کنیم و برنامه‌هایی برای این مقطع سنی در نظر گرفته شده است که با برنامه‌های سطح بزرگسالان متفاوت است.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcdfx0fjyt0sf6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین