تاریخ انتشار :شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۰
۰
plusresetminus
از شهدای انقلاب کرمان چه می‌دانید؛

تأکید شهید «یزدانشناس» برحفظ خط امام خمینی(ره) بود

فرزند شهید یزدانشناس گفت: پدرم همواره به خانواده و نزدیکان خود یادآوری می‌کرد که هیچ زمان از خط امام خمینی(ره) خارج نشوند و در برابر ظلم و ستم حکومت شاهنشاهی سکوت اختیار نکنند.
تأکید شهید «یزدانشناس» برحفظ خط امام خمینی(ره) بود
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم. ایامی که یادآور از خودگذشتگی و فداکاری ملت ایران اسلامی است. روزهایی که حضور پر شور مردم را در نقاط مختلف کشور برای مبارزه با ظلم و ستم را به ‌یاد می‌آورد. در آن ایام همچون امروز، جوانان بسیاری برای دفاع از جان، مال، اهداف و آرمان‌های کشور عزیزمان، جان خود را تقدیم این نظام و انقلاب کردند.

استان کرمان در راه حمایت از امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب و دفاع از آرمان‌های اسلام ناب محمدی ۲۳ شهید را تقدیم کرده است که از جمله این شهدا گرانقدر می‌توان به شهید غلامرضا یزدانشناس اشاره داشت. شهید یزدانشناس در سال ۱۳۵۶ ازدواج کرد و در کارخانه سیمان کرمان مشغول به کار بود. مریم یزدانشناس تنها فرزند شهید است که در زمان شهادت پدر، نوزادی ۴۰ روزه بوده است.

یزدانشناس در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ با اشاره به خصوصیات اخلاقی پدر شهید خود گفت: پدرم همواره نماز خود را اول وقت به‌جا می‌آورد، در جلسات مساجد به صورت مداوم شرکت می‌کرد، ارادت ویژه‌ای به ائمه اطهار علیهم‌‌ السلام داشت و از پیشگامان عزاداران سیدالشهدا علیه‌ السلام بود.

فرزند شهید یزدانشناس ادامه داد: پدرم به خانه و امور خانواده توجه ویژه‌ای داشت و برای والدین خود احترام خاصی قائل بود؛ اگرچه من در زمان شهادت پدر، نوزاد ۴۰ روزه بودم؛ اما طبق تحقیقاتی که از دوستان و نزدیکان وی داشتم متوجه شدم که پدرم برای همسر خود اهمیت بسیار قائل بود و مادر مورد احترام وی بود.

وی افزود: مادرم اهل شهرستان درود استان لرستان است اما خانواده مادری‌ام از ایشان بسیار راضی بودند و همواره از پدرم به خیر و نیکی یاد می‌کنند، همیشه به من می‌گویند که باید به داشتن چنین پدر مهربان و دلسوزی افتخار کنم؛ چرا که پدرم جوانی مؤمن و متعهد بود.

یزدانشناس خط امام و رهبری را خط قرمز پدر شهید خود عنوان کرد و گفت: پدرم همواره به خانواده و نزدیکان خود یادآوری می‌کرد که هیچ زمان از خط امام خمینی(ره) خارج نشوند و در برابر ظلم و ستم حکومت شاهنشاهی سکوت اختیار نکنند؛ پدرم تأکید داشت زندگی دنیوی فانی است و هیچ ارزشی ندارد، خوش به سعادت کسانی که برای اسلام از جان خود می‌گذرند.

فرزند شهید یزدانشناس با تأکید بر اینکه پدرم دوست داشت جان خود را فدای اسلام و رهبری کند، اظهار کرد: دوستان و نزدیکان پدرم همواره به من می‌گویند که پدرت هیچ‌گونه وابستگی مادی نداشت و داشته‌هایش هر چند که کم بود را با دیگران تقسیم می‌کرد.

وی ابراز کرد: پدرم همواره در توزیع اعلامیه‌های امام خمینی(ره) شرکت می‌کرد تا جایی که وی به عنوان یک عنصر فعال بر علیه حکومت توسط ساواک شناسایی شده بود و نهایتاً در ۲۴ مهر ماه سال ۵۷ در حادثه آتش سوزی مسجد جامع کرمان در هنگام تظاهرات توسط دژخیمان رژیم پهلوی بر اثر اصابت ضربه چماق بر سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یزدانشناس عنوان کرد: توصیه‌هایی که از پدرم برای برای بنده رسید و نقل شده، نقشه راه است؛ پدرم همواره می‌گفتند که ما باید هر آنچه که از دنیا داریم در راه انقلاب صرف کنیم تا حکومت اسلامی استقرار یابد و همیشه بیان می‌کرد که خون من از خون دیگران رنگین‌تر نیست که این درس را از مکتب اهل بیت علیهم السلام آموخته بود.

فرزند شهید یزدانشناس خطاب به نسل جوان تصریح کرد: جوانان تا می‌توانند در خط ولایت‌ فقیه، رهبر انقلاب و اسلام ناب محمدی بمانند، لحظه‌ای از حمایت رهبری دریغ نکنند، فرامین رهبری را همواره سرمشق و چراغ راه خود و مکتب شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند؛ چرا که تنها در این شرایط است که دشمنان انقلاب، اسلام و رهبری نمی‌توانند به این مکتب و کشور خدشه وارد کنند.

 وی خاطرنشان کرد: راه و مکتب شهدا تا ابد پا برجا خواهد بود و ما باید در شرایط سخت اقتصادی که دشمنان هجمه بر علیه کشورمان به‌وجود آورده‌اند از دستورات امام خامنه‌ای اطاعت کنیم و پیرو خط ولایت باشیم و به آمریکا و غربی‌ها اجازه دخالت ندهیم؛ چرا که از زمان حکومت مشروطه تاکنون هیچ اقدامی برای ما انجام نداده‌‌اند و صرفا به دنبال چپاول و غارت منابع کشورمان بوده‌اند.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcjt8evvuqet8z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما