تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
۰
plusresetminus
مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیش از ۱۰۷ بیماری مزمن که اصولا از هزینه بسیاری را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند توسط بیمه سلامت در قالب صندوق حمایت از بیماری‌های خاص مورد حمایت قرار می‌گیرد.
بیش از ۱۰۷ بیماری پرهزینه تحت پوشش بیمه سلامت است
محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» گفت: سازمان بیمه سلامت در استان کرمان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده دارد.

وی ادامه داد: هر فردی که فاقد بیمه درمانی باشد می‌تواند بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد؛ این بیمه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده رایگان روستایی و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده رایگان شهری دارد.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: کارکنان و بازنشستگان دولتی، اقشار مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، طلاب، دانشجویان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند، مجموعاً بیش از شصت درصد جمعیت استان بیمه سلامت را دارند.

وی افزود: در سال جاری هر کس که فاقد پوشش بیمه درمان باشد می‌تواند حتی به صورت غیرحضوری در سامانه بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir ثبت نام کند تا تحت پوشش بیمه درمان قرار بگیرد.

جعفری توضیح داد: بیمه سلامت خدمات ویژه‌ای را برای معلولین و توانخواهان بهزیستی در نظر گرفته است از جمله هفتاد درصد هزینه‌های درمانی گفتاردرمانی و کادرمانی در بخش دولتی و یا خصوصی پرداخت می‌کند.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان افزود: همچنین برای بیماران صعب‌العلاج، سرطان‌ها و بیماران خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس و بیش از ۱۰۷ عنوان بیماری پرهزینه و مزمن که اصولا از هزینه بسیاری را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند توسط این بیمه در قالب صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج فارغ از این‌که بیمه بیمار از چه نوعی از جمله تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، سلامت و ... است، حمایت می کند.

وی توضیح داد: هر میزان هزینه را که بیمه بیمار او را تحت حمایت خود قرار دهد مابقی هزینه باقی مانده را محل صندوق حمایت از بیماری‌های صعب‌العلاج پرداخت می‌کند که این خدمت امسال دولت است برای آنکه خانواده‌ها غیر از رنج نگه‌داری از بیمار رنج دیگری از نظر تامین منابع مالی نداشته باشند.

جعفری بیان کرد: پزشک خانواده شهری و روستایی نیز در این بیمه در نظر گرفته شده است و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را دارای پزشک خانواده کرده‌ایم تا در مواقع بیماری به پزشک خانواده مراجعه کنند و در صورت لزوم به پزشک متخصص مراجعه نمایند.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: برای ثبت نام در سامانه بیمه سلامت ایرانیان کافی است افراد از طریق کد ملی ثبت نام کنند و در صورت داشتن بیماری‌های خاص مدارک مورد نیاز این بیماری را بارگذاری نمایند.

انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdccmiqso2bq118.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین