تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۰
۰
plusresetminus
از فعالیت‌های هنرمندان دیار کریمان چه می‌دانید؛

خیز بلند کرمانی‌ها در حوزه سینمای مستند و انیمیشن

محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در کرمان در عرصه سینمای مستند فیلم‌سازانی داریم که هر سال تولیدات آنان در سطح ملی و بین‌المللی حرف برای گفتن دارند و همچنین در زمینه انیمیشن هنرمندان زیادی فعالیت می‌کنند.
خیز بلند کرمانی‌ها در حوزه سینمای مستند و انیمیشن
وحید محمدی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ با بیان اینکه دهه فجر فرصت مغتنمی برای تبیین اقدامات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف است، گفت: خوشبختانه استان کرمان از ظرفیت نسبتا خوبی در زمینه سینما و صنعت تصویر برخوردار است و دارای نقاط قوت زیادی در این عرصه است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: در کرمان در عرصه سینمای مستند فیلم‌سازانی داریم که هر سال تولیدات آنان در سطح ملی و بین‌المللی حرف برای گفتن دارند و همچنین در زمینه انیمیشن هنرمندان زیادی فعال هستند که با توجه به محدودیت‌های موجود، خوب درخشیده‌اند و حضوری موفق داشته اند.

وی بیان کرد: کرمان در حوزه انیمیشن به عنوان یکی از شهرهای خلاق هنر شناخته می شود، به طور قطع می‌توان گفت، چشم‌انداز روشنی از رشد این هنر در استان کرمان که نوعی صنعت دانش بنیان است، مشاهده می شود.

محمدی ابراز کرد: هم اکنون هفت شرکت تخصصی به‌طور ویژه در صنعت انیمیشن در استان کرمان فعال هستند و نسبت به تولید آثار انیمیشن با استودیوهای خارج از کرمان همکاری و خدمات می دهند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: در شهر کرمان نزدیک به ۶۰ نفر فعال حرفه‌ای در صنعت انیمیشن دارند و حدود ۱۰۰ نفر نیروی آماتور علاقه‌مند و خلاق در این عرصه وجود دارد که می‌توانند در آینده به صورت حرفه ای وارد شوند.

وی اظهار کرد: هنرمندان انیمیشن کرمان در حال حاضر ظرفیت ۲ هزار دقیقه تولید تلویزیونی در سال را دارند و همچنین قابلیت ساخت دو پروژه سینمایی به فاصله سه سال هم وجود دارد که هر کدام  می‌تواند بازار خود را داشته باشند.

محمدی تصریح کرد: هم اکنون در زمینه آموزش هنر سینما شرایط مناسبی در کرمان به وجود آمده است و علاوه بر رشته انیمیشن هنرستان هنرهای زیبای پسران کرمان، رشته سینما و نمایش در هنرستان‌های هنرهای زیبای پسران و دختران در شهرهای سیرجان، بم و کرمان نیز دایر است و همچنین امکان تحصیل دانشگاهی در مقطع کاردانی از طریق مرکزعلمی و کاربردی هم وجود دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: دفاتر انجمن سینمای جوانان در شهرهای کرمان، رفسنجان و بم، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ در مجموع ۷۷ دوره آموزشی با حضور قریب ۸۲۶ هنرجو برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۳۴ فیلم کوتاه توسط هنرجویان تحت تعلیم این دفاتر تولید و اعتباری معادل ۱۷۲ میلیون تومان جهت حمایت از این تولیدات پرداخت شده است.

محمدی گفت: برگزاری برنامه‌های مختلفی همچون هفته‌های فیلم و عکس، کارگاه‌های استاد محور، برگزاری پاتوق‌های فیلم، کمک به اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما به صورت سینما سیار، کمک به بازسازی سینماها، حمایت از احداث سینما‌های جدید و برگزاری همزمان جشنواره‌های ملی و بین‌المللی سینمایی در کرمان طی این سال‌ها در رونق بخشیدن به فعالیت‌های این هنر موثر بوده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز کرد: سامانه‌ای شدن صدور مجوز‌های سینمایی در بخش‌های مختلف، اعم از موسسات، آموزشگاه‌ها، صدور پروانه ساخت و نمایش و شفاف‌سازی و دسترسی آسان فعالان سینما‌ها به آیین نامه‌ها و ضوابط حمایتی و نظارت جدی‌تر از دیگر فعالیت‌ها و توفیقات سال‌های اخیر است.

وی در خصوص اکران فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در کرمان گفت: نمایش همزمان ۱۶ فیلم از مجموع آثار راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره‌ فیلم فجر در دو سینما آسیا و شهر تماشا کرمان از هفدهم تا بیست و دوم بهمن ماه صورت می‌گیرد.

محمدی افزود: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته فروش بلیط فیلم‌های جشنواره به صورت برخط از طریق سامانه‌های آی تیکت، ایرانتیک و گیشه ۷ خواهد بود و همچنین امکان خرید بلیط فیلم‌های جشنواره برای هر شماره تلفن همراه در هر سامانه فروش بلیت تعداد ۴ قطعه از هر فیلم خواهد بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص محتوای فیلم‌های جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: بسیاری از آثار جشنواره چهل و یکم از منظر داستان و فیلمنامه روایت‌هایی از مقاطع مختلف زمانی از سال ۱۳۲۹ تاکنون را شامل می‌ شوند داستان‌هایی که برگرفته از واقعیت و توجه به تنوع اقلیمی مناطق مختلف کشور تولید شده‌اند.

وی عنوان کرد: توجه به مضامین ملی و رویدادهای تاریخی، نگاه ویژه و امیدبخش به مسائل کودکان و نوجوانان، انتقاد سازنده به مناسبات اجتماعی، برتری مفهوم پهلوانی بر قهرمانی، مبارزه با فساد و روایت متفاوت از عشق از جمله محورهای موضوعی تعدادی از فیلم‌هایی است که در این جشنواره حضور دارند؛ همچنین علاوه بر آن بخشی از فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم فجر چهل و یکم به ژانر‌های متنوعی مانند درام، دفاع مقدس، تاریخی ورزشی، پلیسی-معمایی و کمدی تعلق دارند.

محمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای هفت برنامه زنده تلویزیونی، از ظرفیت اساتید دانشگاهی برای ورود به نقد مضمون فیلم‌های امسال جشنواره استفاده خواهد شد.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcfy0dyew6dmja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین