کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پرورشی آموزش پرورش رودبارجنوب:

بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز رودباری معتکف شدند

16 بهمن 1401 ساعت 9:28

معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش رودبار جنوب گفت: بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر در شش مسجد شهرستان معتکف شدند.


به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان، اعتکاف فرصتی برای سر فرود آوردن به درگاه حق تعالی و طلب بخشش از آن یکتای بی‌همتا است.

حاصل این عبادت سه روزه تازه شدن روح و پاکی از آلودگی‌ها است. خلوت کردن با خدای خود در این ایام از ماه رجب حس و حالی معنوی به دنبال دارد و چه زیباست که این فرصت را غنیمت شمریم و از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

علی اکبر جرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان گفت: در اولین مراسم معنوی عبادی اعتکاف پساکرونا، امسال با موج استقبال نوجوانان و جوانان روبرو بودیم.

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش رودبار جنوب بیان کرد: بیش از هزار نفر دانش آموز پسر و دختر در مراسم معنوی اعتکاف حضور یافته‌اند.
وی با بیان اینکه اعتکاف فاصله گرفتن از دنیا و امور دنیوی و پرداختن به خود و معنویت و انس ویژه باخدای متعال است، گفت: باتوجه به استقبال و شور اشتیاق دانش‌آموزان جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، دانش آموزان در ۶ مسجد معتکف شده‌اند.
 
 جرجندی افزود: استقبال دانش‌آموزان رودباری از مراسم معنوی اعتکاف دانش‌آموزی چشمگیر بوده است.
وی تصریح کرد: اعتکاف دانش‌آموزی از بهترین فرصت‌های معنوی در دوره دانش‌آموزی است که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

زندگی پرمشغله امروز، گاهی انسان دوست دارد با خود و خدای خویش خلوت گزیند و در این خلوت، خود را بشناسد، قدم در راه معبود گذارد و روح خود را پرورش دهد.

اعتکاف شرایطی را فراهم می‌کند تا انسانها با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه داده، خود را براى صحنه‏‌هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند، همیشه با یاد خدا تلاش کنند، خود را در محضر پروردگار ببینند، از نافرمانى او بپرهیزند و به سوى سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

اعتکاف، گریختن از تمام هیاهوی زندگی است، سه روز نشستن در خانه امن الهی و دهان نگشودن جز به ذکر خدا است.

انتهای خبر/پ


کد مطلب: 132444

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/132444/بیش-۱۰۰۰-دانش-آموز-رودباری-معتکف-شدند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir