تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۸
۰
plusresetminus
معاون پرورشی آموزش پرورش رودبارجنوب:

بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز رودباری معتکف شدند

معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش رودبار جنوب گفت: بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر در شش مسجد شهرستان معتکف شدند.
بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز رودباری معتکف شدند
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان، اعتکاف فرصتی برای سر فرود آوردن به درگاه حق تعالی و طلب بخشش از آن یکتای بی‌همتا است.

حاصل این عبادت سه روزه تازه شدن روح و پاکی از آلودگی‌ها است. خلوت کردن با خدای خود در این ایام از ماه رجب حس و حالی معنوی به دنبال دارد و چه زیباست که این فرصت را غنیمت شمریم و از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

علی اکبر جرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان گفت: در اولین مراسم معنوی عبادی اعتکاف پساکرونا، امسال با موج استقبال نوجوانان و جوانان روبرو بودیم.

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش رودبار جنوب بیان کرد: بیش از هزار نفر دانش آموز پسر و دختر در مراسم معنوی اعتکاف حضور یافته‌اند.
وی با بیان اینکه اعتکاف فاصله گرفتن از دنیا و امور دنیوی و پرداختن به خود و معنویت و انس ویژه باخدای متعال است، گفت: باتوجه به استقبال و شور اشتیاق دانش‌آموزان جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، دانش آموزان در ۶ مسجد معتکف شده‌اند.
 
 جرجندی افزود: استقبال دانش‌آموزان رودباری از مراسم معنوی اعتکاف دانش‌آموزی چشمگیر بوده است.
وی تصریح کرد: اعتکاف دانش‌آموزی از بهترین فرصت‌های معنوی در دوره دانش‌آموزی است که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

زندگی پرمشغله امروز، گاهی انسان دوست دارد با خود و خدای خویش خلوت گزیند و در این خلوت، خود را بشناسد، قدم در راه معبود گذارد و روح خود را پرورش دهد.

اعتکاف شرایطی را فراهم می‌کند تا انسانها با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه داده، خود را براى صحنه‏‌هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند، همیشه با یاد خدا تلاش کنند، خود را در محضر پروردگار ببینند، از نافرمانى او بپرهیزند و به سوى سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

اعتکاف، گریختن از تمام هیاهوی زندگی است، سه روز نشستن در خانه امن الهی و دهان نگشودن جز به ذکر خدا است.

انتهای خبر/پ https://armanekerman.ir/vdcfj0dyjw6dmja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما