تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۵
۰
plusresetminus
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان گفت: از اهم کارهای سال ۱۴۰۱ می‌توان به تحولات بزرگ اقتصادی و سیاسی در حوزه بین‌الملل اشاره کرد.
تحولات بزرگ اقتصادی و سیاسی در حوزه بین‌الملل، از اهم کارهای سال ۱۴۰۱ بوده است
احمد علی مقدم، در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ در رابطه با اهم اتفاقات سال ۱۴۰۱، گفت: به همت دولت انقلابی سیزدهم امسال کارهای خوبی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، صنعتی، علمی و ... انجام شده است؛ بطوری‌که به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده‌ایم اما از آن طرف هم نارسایی‌ها و ضعف‌هایی نیز وجود دارد که باید سریع‌تر برطرف شده و انتظارات مردمی نیز به نحو مطلوب برآورده شوند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به دستاوردهای بین‌المللی، تصریح کرد: آیت الله رئیسی به‌واسطه دیپلماسی عزتمندانه و همسایه محور خود توانسته است در این دو سال خدمتش با انعقاد پیمان‌های بسیار مهم بین‌المللی با کشورهای همسایه و همچنین با تعاملات اقتصادی گسترده با بلوک شرق، سرآغاز تحولات بزرگ اقتصادی در ایران باشد، بطوری‌که سبب خنثی سازی مفاد برجام نافرجام، تحریم ها و سیاست‌های شیطان بزرگ شده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ضمن بیان کارهای خوب اقصادی انجام شده، افزود: رئیس جمهور با سفر به قطر، چین، روسیه و ترکیه سبب شکل‌گیری همکاری در موضوعات متنوع سیاسی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی بین مقامات این کشورها شده است و همچنین انعقاد بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی تاریخ صنعت نفت ایران یعنی امضای تفاهم‌نامه همکاری راهبردی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه حاصل این نشست استراتژیک است.

این فعال سیاسی تشریح کرد: پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگ‌های به معنای همکاری ایران با نصف کشورهای جهان و گشایش اقتصادی و بی تاثیری تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اروپا است و شرکت در نشست مذاکرات آستانه که نشستی همه جانبه در راستای اتحاد و همفکری کشورهای مهم منطقه برای بحران زدایی از کشورهای همسایه و همکاری های گسترده اقصادی بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: همچنین ساخت سلاح‍‌ها و موشک‌های جدید و اختراعات علمی و فناوری بسیار که همگی از برکات اقتصادی، سیاسی و بین المللی کشورمان در این سال است که جای تشکر از دولت انقلاب دارد.

وی مطرح کرد: قطعنامه ضد ایرانی سازمان ملل، حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل و تحریم سپاه توسط اتحادیه اروپا نیز از اقدامات ضد ایرانی دشمنان نظام بود که دشمن با "فوت مهسا امینی" نیز ساکت ننشست و از این آب گل آلود با ایجاد فتنه و جنگ ترکیبی با طراحی و مهندسی بسیار خوب برای تجزیه طلبی و سرنگونی نظام و ولایت ما بسیار تلاش کرد.

مقدم با تاکید بر اینکه امسال نیز دشمن همیشه در صحنه برای متوقف کردن پیشرفت های عظیم ایران در حوزه‌های مختلف دست به طراحی فتنه‌ای جدید زد، ادامه داد: خودفروختگان داخلی و دشمنان سلطنت‌طلب و منافق بیرونی به بهانه آزادی زنان و با دادن فراخوان‌های مختلف در مناسبات گوناگون سبب حادثه دلخراش و تروریستی شاهچراغ و کشتار و شهادت تعدادی از نیروهای امنیتی و مردم بیگناه در شهرهای مختلف شدند که عمده هدف این تحرکات و اغتشاشات جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی بود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان  ادامه داد: اما به حول وقوه الهی، تدبیر رهبری فرهیخته و بصیرت مردمی نیز این فتنه هم به پایان رسید و پوزه آنها به خاک مالیده شد اما لازم است نسبت به فراخوان‌های بعدی و اغتشاشات فتنه‌گران در مناسبات آینده نیز هوشیار باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های یک سال اخیر ایران، اذعان کرد: درمان سرطان خون با روش ژن درمانی، بومی سازی دستگاه کلیدی برای چاه‌های نفت و گاز، راه اندازی پالایشگاه فراسرزمینی در ونزوئلا، بهره برداری از ۶ نیروگاه برق، افتتاح خط آهن بلوچستان، احیای شورای عالی فضایی، رونمایی از ماهواره بر، توسعه فناوری‌ سلول‌های بنیادی، راه اندازی رصدخانه ملی ایران، دسترسی تمام نقاط کشور به شبکه‌های دیجیتال پخش سراسری صداوسیما و هزاران دستاورد بزرگ دیگر حاصل تلاش همه نخبگان و مدیران کارآمد و انقلابی است که به سربلندی ایران اسلامی فکر می‌کنند.

مقدم با انتقاد از مجلس شورای اسلامی و عدم تحقق شعارهای اقتصادی آن، گفت: انقلابی بودن به معنای گره گشایی از مشکلات مردم و با مردم بودن، درد مردم را شناختن و برای رفع آن تلاش کردن است چنانچه که در این زمینه کارهای خوبی انجام داده است اما مجلس باید پاسخ دهد که در مورد معیشت و وضعیت اقتصادی و سفره مردم چه کرده است؟ که اگر هم کاری هم کرده است، در سفره‌های مردم مشهود نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: لذا صدای مردم درآمده است و مردم همیشه در صحنه و باشعور و بابصیرت با این تورم و کاهش ارزش پول ملی و گرانی دلار و ارز چطور باید زندگی کنند؟ آیا مجلس در مورد انجام وظیفه اصلی خود یعنی قانون‌گذاری و نظارت به خودش چه نمره‌ای می‌دهد؟

مقدم توضیح داد: طرح شفافیت آرا و صیانت از فضای مجازی هنوز محقق نشده‌اند و باید هر چه زودتر و خیلی قبلتر اجرا می‌شده‌اند لذا نمایندگان ملت باید به موکلین خود پاسخگو باشند و مطالبات مردمی را برآورده سازند و شورای عالی فضای مجازی نیز بر عملکرد شبکه‌های مجازی و محتوای آن نظارت داشته باشد چراکه بیشتر فتنه‌ها و تهاجمات دشمن در این فضای صورت می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به کارهایی که باید سریعتر انجام شود، عنوان کرد: اجرای سریعتر قانون جوانی جمعیت با دادن تسهیلات و امکانات به زوجین، انضباط مالی در بودجه‌ریزی توسط نهادهای مربوطه، جلوگیری از واردات بی‌رویه و کالای لوکس و رفع موانع در واگذاری مدیریت‌ها، تحول ساختاری در بودجه‌ریزی توسط شورای عالی اقتصادی و تلاش برای رفع موانع معیشتی و اقتصادی مردم، کاهش و کنترل تورم و قیمت دلار و ارز و مبارزه با مفسدان اقتصادی از مهم‌ترین موضوعات کشور و مطالبات مردمی است که باید سریعتر انجام شوند.

مقدم تاکید کرد: از دولت انقلابی انتظار داریم با اجرای هر چه سریع‌تر پیمان‌های بین المللی، آقایی دلار را بشکند تا بتوانیم اقتصاد کشورمان را بیش از این توسعه دهیم و همچنین با نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی داخلی سبب افزایش رونق داخلی و کسب و کارهای مردم شود تا نیاز کشور و مردم را از خرید کالاهای گران قیمت خارجی کم کند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با بیان این‌که از مسئولان و دولت‌مردان می‌خواهیم که انقلابی بمانند، خاطر نشان کرد: انتظار داریم مدیران ناکارآمد دولت بالاخص مدیران اقتصادی  هر چه سریع‌تر عزل شده و با انتصاب مدیران متخصص، کارآمد، مخلص و انقلابی بیشتر به دغدغه‌های مردم پرداخته شود تا رضایت مردم جلب شود و همچنین انتظارها از مجلس یازدهم بسیار است چرا که تأمین معیشت مردم و بهبود اقتصاد کشور و "انقلابی ماندن" مسئولان سرفصل مشترک سخنان همیشگی رهبر معظم انقلاب حصرت آیت الله‌العظمی امام خامنه‌ای بوده و است.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcgnw9quak9wz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین