کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

امام زمان حکومت واحد جهانی را تشکیل خواهد داد

17 اسفند 1401 ساعت 21:29

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام زمان(عج) با یارانش قیام خواهد کرد، حکومت واحد جهانی را تشکیل خواهد داد و عدل و داد بر جهان حکم‌فرما خواهد شد.


محسن نبی زاده در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» گفت: براساس روایاتی که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده بود، فرزندی از امام یازدهم پا به عرصه وجود می‌گذاشت که روزی بر سراسر جهان پیروز می‌شد و کاخ‌های ستم را نابود و جهان را پر از عدل و داد می‌کرد.

وی افزود: حاکمان عباسی همواره در کمین بودند که از به دنیا آمدن این فرزند باخبر شوند و او را از بین ببرند.

 
نبی زاده بیان کرد: با وجود همه مراقبت‌ها در سپیده‌دم ۱۵ شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامرا، پایتخت حکومت معتصم عباسی، آخرین جانشین پیامبر اکرم(ص)، فرزند بزرگوار امام عسگری(ع)، در خفا و پنهانی به دنیا آمد و ۵ سال در خانه حضرت پرورش یافت درحالی‌که فقط تعداد کمی از یاران امام از وجود ایشان خبر داشتند.

وی تصریح کرد: در این مدت امام عسگری(ع)، فرزند بزرگوارش را به عنوان پیشوا و حجت بعد از خود به تعدادی از یاران خاص معرفی کردند تا بعد از ایشان امور دین دچار آشفتگی نشود.

نبی زاده تاکید کرد: براساس روایات روزی که خداوند فرمان دهد، امام زمان(عج) با یارانش قیام خواهد کرد، حکومت واحد جهانی را تشکیل خواهد داد و عدل و داد بر جهان حکم‌فرما خواهد شد.
 
کارشناس مسائل سیاسی روز گفت: رفاه و آسایش عمومی، تقسیم مساوی ثروت بین مردم، زمامداری طبقه مستضعف و محروم جامعه، پاکسازی زمین از ظلم و ستم، رشد فضایل والای اخلاقی، گسترش بی‌نظیر دانش، امنیت بی‌سابقه، اجرای احکام الهی و توسعه صنعت و فناوری از ویژگی‌های حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است.

نبی زاده گفت: مسأله مهدویت و وجود منجی عالم بشریت در آخر الزمان مورد اتفاق همه ادیان الهی است. در دین اسلام نیز بر این مسأله تاکید بسیاری شده است. 

وی افزود: مهدویت یعنی اعتقاد به نهضت حتمی یک رهبر آسمانی از دودمان نبوی صلی‌الله علیه و اله که پیش از پایان جهان، برای نجات آدمیان و تجدید حیات مادی و معنوی آنان به پا خاسته و عدالت را در سراسر عالم گسترش می‌دهد.

وی تصریح کرد: او که مهدی علیه‌السلام لقب دارد با ایجاد حکومت واحد جهانی، سراسر جهان را در پرتو تعالیم عدل‌گستر اسلام اداره می‌کند و تباهی‌ها، نابرابری‌ها، بیدادگری‌ها و نابسامانی‌ها را ریشه‌کن می‌سازد.

نبی زاده بیان کرد: جهان پر از بی عدالتی و ظلم و بیداد شده و جای یک نفر خالی است که بیاید و این همه ظلم را جمع کند و به داد مظلومان برسد. کسی که مثل هیچ کس نیست و روزی خواهیم دید که جهان پر از عدل و داد شده و ما می توانیم بی دغدغه زندگی کنیم.
​​​​​​
نبی زاده تصریح کرد: روزی که تو بیایی همه چیز درست خواهد شد، تو که بیایی جهان پر از نور و رحمت و روشنایی شده و همه چیز در سرجایش قرار خواهد گرفت.

در ادامه گفت: ظهور منجی در هر دینی بوده است. مذهب تشیع هم به ظهور حضرت مهدی (ع) معتقد بوده و می داند که روزی از سمت کعبه ظهور خواهد کرد. مردی از دیار و تبار شهید کربلا که انتقام خونش را خواهد گرفت و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد.

انتهای خبر/ تاج الدینی 
 


کد مطلب: 133095

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/133095/امام-زمان-حکومت-واحد-جهانی-تشکیل-خواهد

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir