کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

تأیید بیش از ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور

27 اسفند 1401 ساعت 6:05

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیش از هشت هزار شرکت دانش بنیان در کشور تایید شده‌اند که از این تعداد ۸۰ شرکت مربوط به استان کرمان است.


شهباز حسن‌پور در گفتگو با سرویس اقتصادی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ گفت: مجلس یازدهم در راستای منویات مقام معظم رهبری و همچنین در جهت تحقق شعار سال، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اقدامات و مصوبات راهبردی و مفیدی داشته است که نه به طور کامل، اما به میزان قابل توجهی شاهد تحقق چشم‌انداز مشخص شده بودیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، قانون جهش تولید دانش بنیان را مصوب کرد که اقدامی موثر برای رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور بود.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش از این نیز شاهد بودیم که اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان با استناد به اسناد بالادستی مورد توجه مجلس بوده است به شکلی که در سال ۱۳۸۹ قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات را مصوب کرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در آغاز سال در حدود ۶ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان فعالیت داشت که با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، قوای سه گانه بسیج شدند که در توسعه بخش دانش بنیان اقتصاد تلاش کنند.

وی ابراز کرد: هم اکنون بیش از هشت هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور تایید شده‌اند که از این تعداد نزدیک به ۸۰ شرکت در استان کرمان مشغول به کار هستند که در حوزه‌های متنوعی از جمله کشاورزی، ماشین آلات، تجهیزات پزشکی و غیره فعالیت می‌کنند.

حسن‌پور افزود: گفتنی است این آمار با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های گوناگون استان کرمان بسیار جای کار دارد تا افزایش پیدا کند به ویژه در حوزه صنایع و معادن در این میان مسئولیت دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری دو چندان است و باید تلاش شود تا شرایط برای فعالیت این حوزه‌ها مساعدتر شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شهرستان سیرجان نیز با تلاش دانشگاه علوم پزشکی رویداد طرح‌های فناورانه برگزار شد که از میان ۵۰ طرح شرکت کننده، پنج طرح در حوزه دارو، غذا دارو، دیجیتال و آرایشی بهداشتی به مرحله نهایی راه یافتند و ان‌شاءالله کار برای تولید انبوه و تجاری سازی آنها ادامه دارد.


انتهای خبر/م


کد مطلب: 133268

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/133268/تأیید-بیش-۸-هزار-شرکت-دانش-بنیان-کشور

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir