تاریخ انتشار :جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۵
۰
plusresetminus
جانباز دفاع مقدس گفت: نام‌گذاری شعار سال باعث می‌شود برخی از نهادها و سازمان‌ها جداگانه و جزیره‌ای کار نکنند و همه در مسیر تحقق شعار سال برای رفع مشکلات مردم گام بردارند.
توجه به شعار سال سبب یک صدا شدن همه نهادها برای رفع مشکلات مردم می‌شود
حسین افضلی جانباز دفاع مقدس در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» گفت: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی هر ساله با توجه به نیازهای جامعه و درخواست‌های مردمی سال‌ها را نامگذاری می‌فرمایند تا دولت و سازمان‌ها و نهادهای مردمی در آن راستا حرکت کنند و مشکلات مردم برطرف شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری و تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب باید گفت: اعلام شعار سال در چهارچوب اصل ۱۱۰ قانون اساسی و تعیین جهت‌گیری نظام اسلامی توسط مقام رهبری قابل تفسیر است.

افضلی تصریح کرد: یکی از  ویژگی‌هایی که در حضرت آقا وجود دارد قدرت واژگان‌سازی ایشان است، یعنی یک‌سری واژگان در حوزه‌ی اقتصاد، فرهنگ، دیپلماسی و سیاست وجود ندارد اما ایشان آن را ابداع می‌کنند.

جانباز دفاع مقدس تاکید کرد: اگر که شعار سال تحقق یافته باشد مقام معظم رهبری دغدغه‌ها و نیازهای جدید جامعه را برای سال بعد در نظر می‌گیرند و اگر که شعار سال قبل تحقق پیدا نکرده باشد ایشان ذیل شعار سال جدید موضوعات مطرح شده در سال قبل را نیز مطرح می‌نمایند.

 وی افزود: تمام موضوعاتی که در جهت دولت اسلامی و آماده شدن نظام اسلامی برای ظهور امام زمان عجل الله در این ۴۳ سال به کار گرفته شده است باید ادامه پیدا کند و در موضوعاتی که مقام معظم رهبری مطرح و به عنوان شعار سال اعلام می‌نمایند مهم‌تر هستند و باید با جدیت بیشتری نسبت به قبل پیگیری شوند.

افضلی بیان کرد: تمام شعارهای انتخاب شده از سوی رهبری  مشخص و گویا هستند و اگر توجه به معنی نام انتخاب شده شود مسیر دقیق انتخاب شده مشخص است، به عنوان مثال شعار تعیین شده برای سال ۱۴۰۰، تولید، پشتیبانی­‌ها و مانع‌زدایی­‌ها بود.

جانباز دفاع مقدس اظهار کرد: توجه به معنی دقیق شعار انتخاب شده بیانگر بسیاری از سیاست­‌های مشخص شده از جمله رفع موانع غیر ضروری برای تولید است.

وی گفت: رهبر انقلاب فقط به انتخاب نام و شعار برای سال اکتفا نمی­‌کنند و در سخنرانی­‌های طول سال اقدام به تشریح دقیق  شعار سال می­‌کنند و هرساله اولین قدمی که مقام معظم رهبری برای تشریح و روشن کردن ابعاد مختلف شعار سال دارند سخنرانی ایشان بعد از سال تحویل است.


افضلی بیان کرد: مخاطبان اصلی شعار سال قوای سه گانه و همه ارگان‌ها و کسانی که در کشورداری نقش دارند، هستند و همه تشکل‌ها و افراد باید در جهت تحقق شعار سال اقدام نمایند ولی اصلی‌ترین مخاطب شعار سال دولت است.

جانباز دفاع مقدس در پایان گفت: روحیه بخشی به مردم و جامعه در جهت بهترشدن شرایط و وادار کردن مسئولین در جهت پیگیری دغدغه‌های مردمی و شعار سال و همچنین مشخص کردن مهمترین موضوعاتی که همه‌ی نهادها و سازمان‌ها و افراد که در سال جدید باید پیگیری کنند و انجام دهند، با این امر سبب می‌شود تا اینکه برخی از نهادها و سازمان‌ها جداگانه و جزیره‌ای کار نکنند و همه در مسیر تحقق شعار سال برای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

انتهای خبر/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdch-xnzk23nxxd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما