کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جانباز دفاع مقدس:

توجه به شعار سال سبب یک صدا شدن همه نهادها برای رفع مشکلات مردم می‌شود

4 فروردين 1402 ساعت 8:55

جانباز دفاع مقدس گفت: نام‌گذاری شعار سال باعث می‌شود برخی از نهادها و سازمان‌ها جداگانه و جزیره‌ای کار نکنند و همه در مسیر تحقق شعار سال برای رفع مشکلات مردم گام بردارند.


حسین افضلی جانباز دفاع مقدس در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» گفت: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی هر ساله با توجه به نیازهای جامعه و درخواست‌های مردمی سال‌ها را نامگذاری می‌فرمایند تا دولت و سازمان‌ها و نهادهای مردمی در آن راستا حرکت کنند و مشکلات مردم برطرف شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری و تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب باید گفت: اعلام شعار سال در چهارچوب اصل ۱۱۰ قانون اساسی و تعیین جهت‌گیری نظام اسلامی توسط مقام رهبری قابل تفسیر است.

افضلی تصریح کرد: یکی از  ویژگی‌هایی که در حضرت آقا وجود دارد قدرت واژگان‌سازی ایشان است، یعنی یک‌سری واژگان در حوزه‌ی اقتصاد، فرهنگ، دیپلماسی و سیاست وجود ندارد اما ایشان آن را ابداع می‌کنند.

جانباز دفاع مقدس تاکید کرد: اگر که شعار سال تحقق یافته باشد مقام معظم رهبری دغدغه‌ها و نیازهای جدید جامعه را برای سال بعد در نظر می‌گیرند و اگر که شعار سال قبل تحقق پیدا نکرده باشد ایشان ذیل شعار سال جدید موضوعات مطرح شده در سال قبل را نیز مطرح می‌نمایند.

 وی افزود: تمام موضوعاتی که در جهت دولت اسلامی و آماده شدن نظام اسلامی برای ظهور امام زمان عجل الله در این ۴۳ سال به کار گرفته شده است باید ادامه پیدا کند و در موضوعاتی که مقام معظم رهبری مطرح و به عنوان شعار سال اعلام می‌نمایند مهم‌تر هستند و باید با جدیت بیشتری نسبت به قبل پیگیری شوند.

افضلی بیان کرد: تمام شعارهای انتخاب شده از سوی رهبری  مشخص و گویا هستند و اگر توجه به معنی نام انتخاب شده شود مسیر دقیق انتخاب شده مشخص است، به عنوان مثال شعار تعیین شده برای سال ۱۴۰۰، تولید، پشتیبانی­‌ها و مانع‌زدایی­‌ها بود.

جانباز دفاع مقدس اظهار کرد: توجه به معنی دقیق شعار انتخاب شده بیانگر بسیاری از سیاست­‌های مشخص شده از جمله رفع موانع غیر ضروری برای تولید است.

وی گفت: رهبر انقلاب فقط به انتخاب نام و شعار برای سال اکتفا نمی­‌کنند و در سخنرانی­‌های طول سال اقدام به تشریح دقیق  شعار سال می­‌کنند و هرساله اولین قدمی که مقام معظم رهبری برای تشریح و روشن کردن ابعاد مختلف شعار سال دارند سخنرانی ایشان بعد از سال تحویل است.


افضلی بیان کرد: مخاطبان اصلی شعار سال قوای سه گانه و همه ارگان‌ها و کسانی که در کشورداری نقش دارند، هستند و همه تشکل‌ها و افراد باید در جهت تحقق شعار سال اقدام نمایند ولی اصلی‌ترین مخاطب شعار سال دولت است.

جانباز دفاع مقدس در پایان گفت: روحیه بخشی به مردم و جامعه در جهت بهترشدن شرایط و وادار کردن مسئولین در جهت پیگیری دغدغه‌های مردمی و شعار سال و همچنین مشخص کردن مهمترین موضوعاتی که همه‌ی نهادها و سازمان‌ها و افراد که در سال جدید باید پیگیری کنند و انجام دهند، با این امر سبب می‌شود تا اینکه برخی از نهادها و سازمان‌ها جداگانه و جزیره‌ای کار نکنند و همه در مسیر تحقق شعار سال برای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

انتهای خبر/ تاج الدینی


کد مطلب: 133364

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/133364/توجه-شعار-سال-سبب-یک-صدا-شدن-همه-نهادها-رفع-مشکلات-مردم-می-شود

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir