تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

عبور از بحران اقتصادی در سایه مهار تورم و هدایت نقدینگی به چرخه تولید

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: نکته اساسی در عبور از بحران اقتصادی، هدایت نقدینگی به چرخه تولید است.
عبور از بحران اقتصادی در سایه مهار تورم و هدایت نقدینگی به چرخه تولید
حجت‌الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با سرویس اقتصادی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ ضمن تبریک سال جدید و حلول بهار قرآن و با اشاره به نام‌گذاری شعار سال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» گفت: مقام معظم رهبری چندین سال متوالی شعار سال را بر اساس مسائل اقتصادی قرار داد‌ه‌اند؛ معتقدم رهبر فرزانه انقلاب زنجیره اقتصادی را در حلقه‌های به‌هم پیوسته تعریف کرده‌ و هر سال یکی از حلقه‌های زنجیره را تکمیل کرده‌اند و امسال به آخرین حلقه زنجیره و تکمیل زنجیره اقتصادی رسیدند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عنوان نام‌گذاری شعار امسال حلقه نهایی زنجیره اقتصادی و نتایج شعارهایی است که در سال‌های قبل داده است و این مسئله منجر به عبور از بحران اقتصادی است که نکته اساسی در عبور از بحران اقتصادی، مهار تورم و هدایت نقدینگی به چرخه تولید است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: متأسفانه دولت‌ها در گذشته درصدد تحقق کامل و تمام شعار سال نبوده‌اند و به همین جهت متأسفانه برخی از مشکلاتی که ما در حوزه اقتصاد داریم، مربوط به عدم توجه دولت‌ها است، بنابراین عملیاتی کردن شعارهای سال خیلی مهم است.

وی با تأکید بر این‌که آیت‌الله رئیسی از جمله کسانی است که پیگیر عملیات‌سازی شعارهای سال است، عنوان کرد: به عنوان مثال توجه به کشورهای آسیایی، تعامل با همسایگان، ارتباط تجاری و اقتصادی با کشورهای چین، روسیه و هند از سال‌های متمادی مطرح بود، اما متأسفانه نگاه ما به برجام و ارتباط با کشورهای اروپایی بود و این مسئله مانع از عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های محقق بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلالی افزود: مسائل یاد شده شده مانع از شکل‌گیری سوآپ گازی سه جانبه آذربایجان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران بود، مانع از این بود که پول ملی کشورها در مبادلات استفاده شود و همه این موارد در دولت سیزدهم محقق شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که راهکار مهار تورم چیست، گفت: راهکارهای مهار تور در سخنان مقام معظم رهبری آمده است؛ در زمینه خصوصی‌سازی، بند ناف اقتصاد را از نفت و دلار قطع کردن، پیمان سپاری‌های ارزی را تبدیل به پول ملی کشورها کردن، تراز اقتصادی و تجاری کشور را با کشورهای همسایه بالا بردن و غیره از جمله کارهایی است که می‌تواند کمک کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید تلاش کند و موانع سرمایه‌گذاری و استعلام‌های ۱۴ گانه بروکراسی در سیستم سرمایه‌گذاری، تولید و چرخه تولید را مدیریت کند تا راه برای سرمایه‌داران باز باشد؛ چرا که اگر سرمایه‌گذار در پیچ و خم اداری و دریافت اخذ مجوزهای بچرخد باز با مشکل مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت سال‌جاری، سال عبور از بحران اقتصادی و حل مشکلات معیشت مردم و همچنین ظهور و بروز نتایج عملکرد دولت بر سر سفره مردم است، چرا که کارهای خیلی خوبی در سال گذشته انجام شد اما گره به معیشت مردم نخورد و این کارها در سر سفره مردم ظهور و بروز پیدا نکرد.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdciupazut1ap52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما