کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری پاسخ داد:

چرا خواب و تنفس فرد روزه‌دار، عبادت است؟

9 فروردين 1402 ساعت 6:05

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری به تشریح چرایی عبادت خواب و تنفس فرد روزه‌دار پرداخت.


حجت‌الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ ضمن تبریک سال جدید و ماه بهار قرآن گفت: روزه فقط این نیست که انسان نخورد و نیاشامد؛ این نخوردن و نیاشامیدن، باید از روی نیت باشد، اگر کسی یک روز به خاطر گرفتاری و یا اشتغال به کار، دوازده ساعت، پانزده ساعت فرصت نکند چیزی بخورد، هیچ ثوابی به او نخواهند داد؛ اما همین امساک وقتی با نیت انجام شود، این همان گوهر درخشانی می‌شود که به شما ارزش می‌بخشد و روحتان را قیمتی می‌کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که شرط روزه، نیّت است، عنوان کرد: نیت به این معنی است یعنی این عمل، حرکت و امساک و تمرین را، جهت دادن برای خدا، در راه خدا، به خاطر انجام دستور الهی صورت گیرد و این مسئله است که به هر کاری ارزش می‌بخشد.

وی عنوان کرد: روزه، یکی از بهترین کارهاست. با این‌که به ظاهر اقدام نکردن است؛ اما در باطن اقدام، عمل و کار مثبت است. چون شما نیت این کار را دارید؛ لذا از هنگامی که وارد صحنه‌ روزه‌داری می‌شوید، تا آخر روز به طور دائم به خاطر این نیّت، در حال عبادت هستید . اگر هم بخوابید، عبادت می‌کنید. همین‌طور راه بروید، عبادت می‌کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیمرادی ابراز کرد: این حدیث که از پیامبر(ص) نقل شده که خوابیدن و نفس کشیدن شما عبادت است، خواب چطور عبادت می‌شود؟ نفس کشیدن چطور «سبحان‌اللَّه» گفتن می‌شود؟ این به خاطر آن است که شما بی‌کار هم که باشید، هیچ اقدامی هم که نکنید، چون با این نیت وارد این وادی شده‌اید، یک‌سره در حال عبادت هستید.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در روایت دیگر می‌فرماید" عمل شما مقبول، و دعایتان مستجاب است. سکوت شما عبادت است، نفس کشیدن شما عبادت است، خوابیدن شما عبادت است. چرا؟ چون شما این امساک و این دست کشیدن از بخشی از لذات جسمانی را، برای خدا در یک مدت سی روزه تجربه می‌کنید".

انتهای خبر/م


کد مطلب: 133425

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/133425/چرا-خواب-تنفس-فرد-روزه-دار-عبادت

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir