تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
۰
plusresetminus
رئیس منابع طبیعی و آبخیز‌ داری رودبار جنوب:

حرمت ماه رمضان و روزه‌داران در روز طبیعت حفظ شود

رئیس منابع طبیعی و آبخیز‌داری رودبار‌ جنوب گفت: باتوجه به تقارن بهار قرآن با طبیعت، مسافران نوروزی معذور از روزه‌داری حرمت ماه رمضان و روزه‌داران را حفظ کنند.
حرمت ماه رمضان و روزه‌داران در روز طبیعت حفظ شود
رضا کریمی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان افزود: باتوجه به تقارن تاریخی و دینی بهار قرآن با طبیعت، مسافران نوروزی معذور از روزه‌داری حرمت ماه رمضان و روزه‌داران را هم در شهر و هم در طبیعت حفظ کنند.
 
وی ادامه داد: سیزده بدر را با «افطاری خانوادگی در طبیعت» گرامی بداریم، حتی افرادی هم که عذر شرعی دارند نباید در ملأ عام روزه‌خواری کنند.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار جنوب گفت: برای ترویج فرهنگ طبیعت دوستی در روز سیزده(روز طبیعت) و گردشگری فرهنگی به منظور ارتقای نشاط اجتماعی باحفظ حرمت ماه مبارک رمضان صورت پذیرد.
 
رضا کریمی خاطر نشان کرد: با توجه به ۱۳ فروردین روز طبیعت، توصیه می‌شود مردم به گونه‌ای در این روز حضور یابند و از آن لذت ببرند که در پایان آن، فقط رد پایشان در طبیعت باقی بماند.
 
وی یادآور شد: به همه مردم توصیه می‌شود که از روشن کردن آتش، کندن بوته‌ها، و قطع درختان و ریختن زباله در طبیعت به جد خودداری کنند و در صورت مشاهده از اقدامات از سوی دیگران نیز، تذکر دهند.
 
کریمی از مردم خواست که در روز طبیعت ضمن رعایت نکات ضروری برای حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی، مانند یک محیط‌بان، همیار طبیعت و جنگل‌بان رفتار کنند.
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار جنوب در پایان با تاکید بر این‌که منابع طبیعی سالم جزو سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، ادامه داد: گردشگران و مسافران با استفاده از این ارزش‌های خدادادی و با رعایت اخلاق طبیعت گردی در حفظ طبیعت و این منابع با ارزش تلاش کنند.
 
انتهای خبر/پورحیدر
 
 
https://armanekerman.ir/vdcdzs0foyt0sk6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما