تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل مذهبی گفت: روزه‌داران حرکت خود را برای رفتن به خارج از شهر اگر مسافت بیش از ۲۱.۵ کیلومتر است، بعد از اذان ظهر انجام دهند و با این‌ اقدام، روزه آنان از بین نمی‌رود.
روزه‌داران چگونه می‌توانند از روز طبیعت استفاده کنند؟
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی عربپور در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ گفت: از دیر باز ایرانی‌ها در روز سیزدهم فروردین ماه به عنوان روز طبیعت از منازل بیرون می‌رفتند تا هوایی تازه کنند؛ امسال این روز با ایام ماه مبارک رمضان همزمان شده است و طبیعتا برخی از شهروندان می‌خواهند این سنت را انجام دهند.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان این‌که در این زمینه چند توصیه به شهروندان داریم که امیدواریم مورد رعایت قرار گیرد تا عزیزان هم به گردش و تفریح بپردازند و هم‌چنین حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود، عنوان کرد: با حضور در طبیعت، قدرت پروردگار را می‌بینیم که دشت مرده در زمستان، چگونه زنده می‌شود و گل‌هایی در بیابان روییده است که همه این آثار نوید‌دهنده قدرت الهی و بهار طبیعت است.

وی ادامه داد: بهار طبیعت ما را به یاد قدرت خداوند متعال می‌اندازد و زمانی که طبیعت زنده می‌شود و گیاهان می‌رویند، ما وظیفه داریم که طبیعت زنده را حفظ کنیم و بی‌جهت گیاهی را نکنیم و آتشی را نیافروزیم تادشتی که تازه احیا شده است، بسوزد، مواد مازدا را نباید در طبیعت رها کنیم و به این مهم توجه داشته باشیم که این طبیعت و هستی برای همگان است.

عربپور ابراز کرد: بسیاری از افراد هم می‌خواهند به تفریح بروند و هم فضیلت ماه رمضان را از دست ندهند، به این عزیزان پیشنهاد می‌شود، حرکت خود را برای رفتن به خارج از شهر اگر مسافت بیش از ۲۱.۵ کیلومتر است، بعد از اذان ظهر انجام دهند و با این‌کار روزه این افراد از بین نمی‌رود و هم‌چنین می‌توانند به گردش خود بپردازند، گفتنی است شهروندان در مسیر بازگشت مقررات و دستورات لازم را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: رفتن به گردش و این‌که انسان سیر و سیاحت داشته باشد، خوب است؛ اما باید مراقب باشیم تا حرکاتی انجام نشود که موجب ناخشنودی پروردگار شود.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcb8fb88rhbfsp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین