تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
۰
plusresetminus
امام جمعه جازموریان گفت: جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان؛ روز ۱۳ فروردین را با افطاری در طبیعت جشن بگیریم.
روز ۱۳ فروردین را با افطاری در طبیعت جشن بگیریم
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در گفت‌گو با خبرنگار سیاسی راه آرمان، 
گفت: نگاه به طبیعت باعث شادابی انسان می‌شود و داشتن تفریح سالم یک فرصت مناسب برای در کنار هم بودن افراد خانواده است و در اسلام به این موضوع تاکید فراوانی شده تا بتوانیم از برکات در کنار هم بودن بهره‌مند شویم.
 
 
 وی با بیان اینکه امسال بهار طبیعت با بهار قرآن مقارن شده است، اظهار کرد: جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان؛ روز ۱۳ فروردین را با افطاری در طبیعت جشن بگیریم.
 
 
وی با اشاره به اینکه در اسلام برای داشتن برنامه مناسب زندگی تاکید شده است، افزود: پیامبر گرامی زندگی خود را به سه بخش عبادت و راز و نیاز با معبود، رسیدگی به کار‌های روزانه و تفریح تقسیم کرده بودند.
 
صادقی با اشاره به اینکه سال جاری بهار قرآن و بهار طبیعت تقارن یافته‌اند و یک فرصت عالی پیش آمده، با این حال ۱۳ فروردین از سال‌های سال در بین ایرانیان حائز اهمیت است، گفت: دو تاریخچه برای ۱۳ فروردین ذکر شده است و مردم این روز به تفریح می‌پردازند و اسلام نیز هر آنچه را که سبب دور همی، کنار هم بودن، در طبیعت بودن، تفریح را سبب شود تایید و تاکید می‌کند.
 
وی بیان کرد: امسال چیزی که می‌تواند برکات این ماه و این روز را برای ما بیشتر کند این است که پویش "افطار در طبیعت" در روز ۱۳ فروردین انجام شود تا علاوه بر روزه‌داری، روز طبیعت نیز از هر سبقه فرهنگی که اعتقاد داریم جشن گرفته شود.
 
 
امام جمعه جازموریان تصریح کرد: در روز طبیعت باید حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داران را حفظ کنیم و این روز را با «افطاری خانوادگی در طبیعت» گرامی بداریم، حتی افرادی هم که عذر شرعی دارند نباید در ملأ عام روزه خواری کنند.
 
انتهای خبر/پورحیدر
 
 
 
https://armanekerman.ir/vdccs1qsi2bq1p8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما