تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۵
۰
plusresetminus
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که شهید آوینی کار در زمینه هنر انقلاب اسلامی را در تنهایی شروع کرد، گفت: حرکت سید اهل قلم در عرصه هنر مؤثر واقع شده است.
حرکت سید اهل قلم در عرصه هنر مؤثر واقع شده است
حجت‌السلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی در خصوص تولید آثار هنری در تراز انقلاب اسلامی گفت: با تلاشی که هنرمندان معتقد به باورها و ارزش‌ها داشته‌اند، توانسته‌ایم ۲۵ درصد تولید اثر در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم اما برای آن‌که تولیدات هنری بر اساس باورها و ارزش‌های دینی داشته باشیم، فاصله زیادی داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید آوینی کار در زمینه هنر انقلاب اسلامی را در تنهایی شروع کرد؛ اما حرکتی را آغاز کرد که این اقدام سرآغاز ورود هنرمندان به این عرصه بود و امروزه در جشنواره فجر انقلاب اسلامی شاهد ورود آثاری بودیم که نسبت به سال‌های گذشته بسیار تفاوت داشتند و این مهم نشان می‌دهد که حرکت سید اهل قلم در عرصه هنر مؤثر واقع شده است و امروز هنرمندان تلاش می‌کنند تا این حرکت توسعه پیدا کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه دشمن نمی‌خواهد هنر اصیل اسلامی بر ذائقه مردم ما شیرین بیاید؛ چرا که قبل از انقلاب، هنر در منجلابی از فساد و ضد ارزش‌ها متولد شد و خاستگاه هنر در قبل از انقلاب، خاستگاه نامبارکی بود؛ بنابراین تغییر این هنر بسیار سخت و دشوار است و چنانچه در این عرصه بتوانیم قدمی برداریم، یک موفقیت و پیروزی است.

وی بیان کرد: شالوده هنر قبل از انقلاب در کشورمان با فساد طراحی و برنامه‌ریزی شده است و اگر بخواهیم این اساس را عوض کنیم، نیاز به انسان‌های هنرمند، اصیل، ارزش‌مدار و خداباور داریم که بتوانیم هنر اصیل اسلامی را تولید کنیم.

حجت‌السلام و المسلمین جلالی تصریح کرد: رسانه‌هایی در دنیا نمی‌گذارند این هنر اصیل ارتقا یابد و تشکیلات هالیوودی دنیا مانند اختاپوس بر این هنر چنبره زده‌اند و معتقدند که اعتقادات در هنر ورود کرده است و می‌گویند هنر همانند یک معادله ریاضی است و این معادله در داخل و خارج فرقی نمی‌کند، غافل از آنکه هنر متفاوت از یک اصل ثابت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنر در کشور حتما باید بومی‌سازی، ایرانی‌سازی و اسلامی سازی شود و در این زمینه اقداماتی آغاز شده است و در چند سال گذشته نیز گام‌های خوبی در این عرصه برداشته‌ایم و امیدواریم به برکت خون شهید آوینی بتوانیم سال‌های آینده پیشرفت بهتری در عرصه هنر داشته باشیم.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcaeen6049nei1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما