تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱
۰
plusresetminus
رئیس اداره اوقاف جیرفت گفت: باتوجه به فرمایش رهبری درخصوص ضرورت جوانی جمعیت، مشاوره با موضوع فرزندآوری در خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه درحال برگزاری است.
طرح جوانی جمعیت در صدر برنامه‌های اوقاف قرار دارد
جهان اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی «راه آرمان» از جیرفت، درخصوص برنامه‌های ماه رمضان، گفت: در آستانه ورود ماه رمضان، بُقعه متبرکه شاخص امام‌زاده سید سلطان احمد ساردوئیه و قبور مطهر شهدای گمنام غبارروبی و عطر افشانی شدند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با اشاره به تقارن ماه رمضان و نوروز، افزود: برنامه‌های ماه رمضان و سال جدید تلفیقی از این دو مناسبت در قالب طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص برگزار شدند.
 
وی بیان کرد: بُقاع متبرکه شاخص امامزادگان سید سلطان احمد ساردوئیه و سید عبدالله مردهک مجری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی هستند.
 
اسلامی اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه سال گذشته در بقاع متبرکه شاخص آغاز شد و تا سوم خردادماه، پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
 
وی گفت: خیمه‌های معرفت یکی دیگر از برنامه‌های طرح آرامش بهاری هستند که در این ایام، اجرا می شود.
 
اسلامی درخصوص ضرورت جوانی جمعیت باتوجه به مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افزود: ویژه برنامه خیمه‌های معرفت، شامل پاسخ به سوالات شرعی و شُبهات دینی، مشاوره با موضوع جمعیت و فرزندآوری است.
 
رئیس اداره اوقاف جیرفت با اشاره به حضور مُبلغان اعزامی در خیمه‌های معرفت، بیان کرد: در خیمه‌های معرفت، غرفه کودکان و نوجوانان نیز دایر می شود و در این غرفه کودکان نقاشی کشیده و قرآن می‌خوانند.
 
وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان، محافل جزء خوانی، ترتیل خوانی و تفسیر قرآن کریم در بُقاع متبرکه درحال برگزاری است.
 
اسلامی گفت: علاوه بر محفل انس با قرآن کریم، جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و مراسم وفات حضرت خدیجه (س) نیز در بقاع متبرکه شاخص برگزار شدند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت مناجات خوانی و قرائت ادعیه را از دیگر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان نام برد و افزود: روزانه در دو نوبت، نماز در بقاع متبرکه شاخص به صورت جماعت اقامه می‌شود و راهپیمایی روز جهانی قدس و اقامه نماز عید فطر نیز در دستور کار قرار دارد.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdca0en6e49nei1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما