تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
۰
plusresetminus
فرماندار رفسنجان گفت: نیاز است طرح آبخیزداری در بالادست این روستا اجرا شود تا از خسارت‌های هنگفت به این روستا جلوگیری کند.
اجرای طرح آبخیزداری در بالادست حسین آباد نوق رفسنجان ضروری است
حسین رضایی روز گذشته در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ در خصوص بازدیدی که از منطقه سیل زده حسین آباد نوق رفسنجان داشت، اظهار کرد: سیل اخیر در شامگاه نهم اردیبهشت امسال بر اثر شدت بارندگی‌ها و طغیان رودخانه موجب بروز خسارت به زیرساخت‌ها و تعدادی منازل روستایی در حسین آباد از توابع نوق شهرستان شد.

فرماندار رفسنجان افزود: در این روستا متأسفانه با تخریب بندخاکی سیلاب به ۵ خانه ورود کرد و آبگرفتگی در این خانه‌ها موجب تخلیه این منازل شد.

رضایی ادامه داد: با حضور تیم کارشناسی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرار بر این شد تا با تسهیلات این نهاد و کمک بلاعوض خانه‌های جدید مقاوم سازی شوند.

وی تصریح کرد: در این سیل متأسفانه سیلاب به ۱۵۰ هکتار از اراضی پسته این منطقه هم خسارت وارد کرد و گل‌و‌لای ورودی به این باغات نفس درختان را گرفته که باید کشاورزان هر چه سریعتر این گل‌و‌لای‌ها را از باغ‌ها بیرون ببرند تا درختان خشکیده نشوند.

فرماندار رفسنجان اطرنشان کرد: در بازدیدی که انجام شد متوجه شدیم که باید طرحی اساسی آبخیزداری در بالا دست روستا ایجاد شود تا چنانچه سیل‌های احتمالی آینده بروز کرد بتواند سیلاب را مهار و کنترل کند.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcdxo0foyt0sx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما