تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۶
۰
plusresetminus
مسئول کانون بسیج فرهنگیان رفسنجان مطرح کرد؛

تدریس دو هزار ساعت نفر توسط دبیران جهادی در رفسنجان

مسئول کانون بسیج فرهنگیان رفسنجان گفت: دبیران جهادی که شامل معلمان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و مربیان فنی و حرفه‌ای هستند به طور رایگان دروس دانش آموزان بی بضاعت را آموزش دادند و تدریس کردند.
تدریس دو هزار ساعت نفر توسط دبیران جهادی در رفسنجان
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان؛ به بهانه هفته گرامیداشت مقام معلم، پای صحبت یکی از فرهنگیانی نشستیم که دغدغه‌مندی جوانان این قشر و سرمایه ملی را دارد و مسئولیت کانون و مجموعه‌ای از فرهنگیان بسیجی را بر عهده دارد که به یقین راهکارهای این کانون در پاسخ به شبهات قشر جوان و پویایی جامعه گره‌گشا است.

حسین ملکی مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان رفسنجان تعداد اعضای این کانون را بیش از ۸۵۰ نفر از آقایان و بیش از دو هزار نفر از بانوان فرهنگی شامل اساتید، معلمان، کارمندان و پرسنل آموزش و پروروش عنوان و بیان کرد: فرهنگیان بسیجی در زمینه بصیرت‌افزایی و نیل مردم به سوی ارزش‌های والای دینی نقش ارزنده و مهمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: امروز در حالی که دشمنان انقلاب فرهنگ اصیل و نهاد خانواده ایرانی را نشانه رفته‌اند، فرهنگیان بسیجی در راستای مقابله با این تهاجم نرم دشمنان می‌توانند پای کار بیایند.

وی بر لزوم اهمیت دادن به جوانان و استفاده از این قشر فعال در محیط‌های مذهبی و فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: جوانان سرمایه‌های ملی ما هستند و در وضعیتی که دشمن برای انحراف جوانان و خانواده‌ها همه گونه سرمایه‌گذاری می‌کند، فرهنگیان بسیجی باید با تلاش و کوشش خود با آموزش معارف دینی و اخلاق اسلامی، جوانان را در برابر شبیخون ناجوانمردانه فرهنگی دشمنان بیمه کنند.

ملکی با بیان اینکه ایران با تفکر بسیجی درعرصه‌های مختلف موفق می‌شود گفت: اگر تفکر بسیجی در کشور حاکم نبود، به طور قطع پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد، تفکر بسیجی همان تفکر جهادی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز سخت به تفکر بسیجی، تفکر مقاومت، سلحشوری و پایمردی نیازمند هستیم.


تدریس جهادی ۲۰۰۰ ساعت نفر از دبیران رفسنجان


وی گفت: از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون که قریب به ۷ ماه می‌گذرد دبیران جهادی که شامل معلمان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و مربیان فنی و حرفه‌ای هستند به طور رایگان دروس دانش آموزان بی‌بضاعت را آموزش دادند و تدریس کردند.

ملکی بیان کرد: این افراد ۷۸ نفر از معلمان دلسوز و بسیجی هستند که در مدرسه شبانه روزی معین زاده، مساجد، مدارس، خانه‌ها و مناطق محروم و مدارسی که دانش آموزان نیازمند دارد به تدریس دروس می‌پردازند.

وی تصریح کرد: تا پایان خرداد ماه که زمان برگزاری امتحانات است پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از این طرح شود و بیش از ۲ هزار ساعت نفر دیگر هم این معلمان جهادی آموزش به دانش آموزان ارائه کنند.


برگزاری ۸۰ حلقه صالحین در زمینه بصیرت افزایی و تربیتی


ملکی بیان کرد: از ابتدای مهر ماه سال گذشته تاکنون در ۸۰ مدرسه ۸۰ حلقه صالحین برگزار شد که در زمینه‌های اخلاقی، بصیرت‌افزایی، اعتقادی و غیره بوده تا معلمان نسبت به پاسخگویی به شبهات نوجوانان و جوانان در مدارس آمادگی لازم را داشته باشند و هجمه‌های دشمنان را علیه نوجوانان و قشر جوان خنثی کنند.


طرح بصیرتی شهید هاشمی برای نخستین بار در رفسنجان


این مقام مسئول در ادامه موضوع بصیرت‌افزایی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این خصوص برای افزایش بصیرت در دانش آموزان جلسات بصیرتی تحت عنوان طرح شهید هاشمی برای اولین بار از اول مهر ماه سال گذشته در رفسنجان آغاز شد.

وی تصریح کرد: این طرح در آبان که همزمان با اغتشاشات و مباحث زن، زندگی و آزادی بود برگزار شد و شرکت‌کنندگان یعنی مدیران، معاونان، مربیان پرورشی و نخبان در ۵۰ جلسه مباحث بصیرتی را دریافت کردند.

ملکی خاطرنشان کرد: یکی از جلسات موثر به صورت ویدئو کنفرانس در آبان ماه برگزار شد که در آن از شئون زن در زندگی و اجتماع و نیز حفظ حجاب و عفاف بانوان مباحثی مطرح شد این مباحث را معلمان و شرکت کنندگان برای دانش آموزان مطرح کردند که بسیار آموزنده و موثر واقع شد.

مسئول بسیج فرهنگیان در رفسنجان خاطرنشان کرد: اردوی راهیان پیشرفت و بازدید ۲۵۰ نفر از مدیران، معاونین، سرگروه‌های آموزشی و فرهنگیان بسیجی از پیشرفت‌های علمی استان یزد و مجتع مس سرچشمه از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان تابستان امسال ادامه دارد.

گفتگو از مریم رضایی

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcfjjdyjw6dm0a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما