تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۴
۰
plusresetminus
مسئول روابط عمومی ستاد نمازجمعه جیرفت:

خطبه‌های نمازجمعه، راهگشای مسیر زندگی مردم است

مسئول روابط عمومی ستاد نمازجمعه جیرفت گفت: خطبه‌ها جزو ارکان نمازجمعه بوده که به دلیل داشتن مطالب مهم و مسائل روز، راهگشای زندگی مردم است.
خطبه‌های نمازجمعه، راهگشای مسیر زندگی مردم است
به گزارش «راه آرمان»؛ آیات سوره جمعه، بهترین دلیل بر اهمیت اقامه نمازجمعه است که به همه مسلمانان و اهل ایمان دستور مى‌دهد «به محض شنیدن اذان جمعه، به سوى آن بشتابند، و هرگونه کسب و کار و برنامه مزاحم را ترک گویند.»
 
نماز جمعه، درواقع عبادت بزرگ دسته جمعی مسلمانان است که موجب تلطیف روح و جان، شستن دل از آلودگی‌های گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب می‌باشد به خصوص اینکه نمازجمعه، دو خطبه دارد که مشتمل بر انواع موعظه‌ها، اندرزها، امر به تقوا و پرهیزگاری است.
 
اقامه نمازجمعه، از نظر اجتماعی و سیاسی، یک کنگره عظیم هفتگی مسلمانان است که بعد از کنگره سالانه حجّ، بزرگ‌ترین کنگره اسلامی می‌باشد.
 
سیدمحمد قریشی در گفتگو با سرویس مذهبی «راه آرمان» از جیرفت، ضمن معرفی خطبه‌ها بعنوان ارکان نمازجمعه گفت: برگزاری مسابقه هفتگی آدینه، باهدف تشویق مردم، خصوصاً نوجوانان برای توجه به خطبه‌های نمازجمعه است.
 
مسئول روابط عمومی ستاد نمازجمعه جیرفت، ضمن اشاره به فراگیری فضای مجازی در جامعه و لزوم ارتباط موثر و آسان با مردم افزود: هرهفته بعد از اقامه نمازجمعه، صوت و متن خطبه‌های نمازجمعه در کانال «شبکه امامت جیرفت» در بستر نرم‌افزار ایتا ارسال می‌شود.
 
قریشی تاکید کرد: اهمیت خطبه‌های نمازجمعه، به علت وجود مطالب مهم و مسائل روز بوده که راهگشای زندگی مردم خواهد بود.
 
وی درمورد نحوی برگزاری مسابقه هفتگی آدینه، اظهار کرد: امام جمعه جیرفت روز شنبه هر هفته، پنج سوال از خطبه‌های نمازجمعه را تهیه می‌کند که توسط روابط عمومی ستاد نمازجمعه در بستر سایت گوگل‌فروم ارسال خواهند شد.
 
مسئول روابط عمومی ستاد نمازجمعه جیرفت بیان کرد: لینک سوالات مسابقه هفتگی آدینه، در کانال «شبکه امامت جیرفت» جهت شرکت مردم در مسابقه ارسال خواهد شد و مردم تا پایان روز سه‌شنبه هر هفته، مهلت پاسخگویی به سوالات و شرکت در مسابقه را دارند.
 
وی با اشاره به شرکت گسترده مردم در پاسخ‌گویی به سوالات مسابقه آدینه نمازجمعه، اظهار کرد: روز پنجشنبه هرهفته، قرعه‌کشی انتخاب افراد واجد دریافت کارت هدیه ۲ میلیونی ریالی، از بین افرادی که پاسخ صحیح سوالات را در گوگل‌فروم ارسال کرده‌اند، توسط امام جمعه انجام می‌شود که جایزه افراد منتخب، بعد از اقامه نمازجمعه، توسط امام جمعه اهدا خواهد شد.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcbaab8wrhbfap.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما